| کد خبر: 97887 |

پرواز ۶ صبح زاهدان - تهران برای نخستین‌بار برقرار می‌شود

◄ آغاز فعالیت هوایمایی تفتان در هفته آینده

تین‌نیوز| مالک و سرمایه‌گذار شرکت هواپیمایی تفتان از برقراری پروازهای این ایرلاین در هفته آینده خبر داد و گفت: نخستین پرواز این ایرلاین برای اولین‌بار ساعت ۶ صبح از زاهدان برخاسته و در تهران بر زمین می‌نشیند.

ابوالفضل حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ شرکت تفتان پس از ۱۲ سال احیا و پروانه بهره‌برداری از آن با تعدادی هواپیمای فوکر ۵۰ اخذ شد اما به دلایلی هواپیماها را مرجوع کردیم و در سال ۱۳۹۴ هواپیماهای جدیدی را جایگزین آن‌ها کردیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان، معاون فرمانداری زاهدان و روسا و مسئولان دفاتر خدمات هوایی زاهدان، گفت: بیس این شرکت هواپیمایی، استان سیستان و بلوچستان است و نخستین پرواز آن هفته آینده از فرودگاه زاهدان به تهران برقرار می‌شود. پرواز بعدی آن دو هفته دیگر از چابهار به تهران صورت می‌گیرد.

مالک و سرمایه‌گذار شرکت هواپیمایی تفتان افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در این استان وجود دارد در نظر داریم به زودی پروازهای زابل-تهران، ایرانشهر-تهران، زاهدان-شیراز، زاهدان-گرگان، زاهدان-چابهار و زاهدان-مشهد را هم برقرار کنیم.

به گفته وی استان سیستان و بلوچستان پهناورترین استان ایران است، همسایگی آن با دو کشور و آ‌ب‌های آزاد، وجود دانشگاه‌های بزرگ، موقعیت‌های استراتژیک، سیاسی و اقتصادی ظرفیت‌های خاصی را برای این استان ایجاد کرده است. بنابراین ایجاد یک شرکت هواپیمایی با بیش زاهدان قطعا برای این ناحیه ضروری بوده است. پیش‌بینی می‌شود استقبال از این پروازها مطلوب باشد.

حقیقی یادآور شد: این پروازها را با ۳ فروند هواپیمای بوئینگ و ۲ فروند هواپیمای فوکو۵۰ آغاز می‌کنیم اما این نوید را می‌دهم که در سال آینده هواپیماهای بزرگتر با تایپ‌های دیگری را خریداری کرده و وارد ناوگان هوایی ایران می‌کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.