| کد خبر: 9482 |

نیاز هما به ۱۰۰ هواپیما و خرید از روسیه و چین با ادامه تحریم‌ها

تین نیوز | مدیرعامل ایران ایر از همکاری ایرباس با اشاره به نیاز این شرکت به خرید ۱۰۰ هواپیما گفت در صورت عدم دستیابی به توافق جامع هسته ای و لغو کامل تحریم ها این شرکت به روسیه و چین برای تامین نیاز خود روی خواهد آورد.
 
مدیرعامل ایران ایر گفت به محض اینکه تحریم ها علیه کشورش برداشته شوند، ایران ایر حداقل به 100 هواپیمای مسافربری نیاز خواهد داشت و راحت تر خواهد توانست با شرکتهایی که در دوره کاهش تحریم های فعلی همکاری داشته اند، کار کند.
 
فرهاد پرورش افزود: اما در صورت عدم دستیابی به یک توافق بلندمدت در مذاکرات هسته ای، این شرکت هوایی در عوض به روسیه و چین به عنوان تامین کنندگان جایگزین روی خواهد آورد.
 
ایران و 6 قدرت جهانی در حال آماده شدن برای از سرگیری مذاکرات در مورد توافقی نهایی برای پایان دادن به اختلافات 10 ساله بر سر برنامه هسته ای ایران هستند.
 
پرورش در پاسخ به این سوال که آیا کار با شرکتهایی که در دوره توافق موقت ژنو با ایران ایر همکاری داشته اند، آسانتر خواهد بودگفت: «بله مطمئنا اینگونه است.»
 
وی اضافه کرد: «از نظر من، اگر تحریم ها در بخش هوایی برداشته شوند، ما فورا حداقل به 100 فروند هواپیما نیاز خواهیم داشت که هم شامل هواپیماهای پهن و هم هواپیماهای باریک می شود.»
 
شرکت های آمریکایی بوئینگ و جنرال الکتریک پیشتر اعلام کرده اند که به دنبال صدور قطعات هواپیما به ایران بر اساس توافق موقت ژنو هستند که زمان اجرای آن در روز 20 جولای به اتمام می رسد.
 
پرورش در ادامه این مصاحبه گفت، گروه ایرباس اروپا در چارچوب توافق موقت با ایران همکاری داشته است. سخنگوی شرکت ایرباس که قبلا فقط گفته بود ایرباس در حال بررسی این موضوع است، تایید کرد که این شرکتهواپیماسازی از واشنگتن درخواست مجوز صدور قطعات یدکی به ایران را کرده است.
 
پرورش برخی مدل های غربی از جمله ایرباس 320 و بوئینگ های 737-800 باریک و همچنین جت های  پهن پیکر نظیر ای 330 و ای 350، 777 و 787 و
 
«شاید» 747-8 را نام برد که می تواند برای شرکت ایران ایر مناسب باشد.
 
وی همچنین به شرکت های بمباردیر کانادا وامبرائر برزیل به عنوان شرکت هایی اشاره کرد که در تلاش برای به دست آوردن سهمیسالانه 100 میلیارد دلاری از بازار هواپیماهای مسافربری هستند.
 
این مقام ایرانی در ادامه افزود: «ما با همهاین ها می توانیم کار کنیم...حتی اگر هواپیما به صورت فوری در دسترس نباشد، ما به راحتی می توانیم کرایه کنیم.»
 
وی این برآورد را تایید کرد که ایران در نهایت به 400 فروند هواپیمای مسافربری نیاز خواهد داشت.
 
پرورش گفت، استراتژی ایران رقابت با شرکت های هوایی دارای رشد سریع در حاشیه خلیج فارس است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک دلسوخته صنعت 0 0

    جناب پرورش همه می دانند که تشدید تحریمها ی مضاف حدود دو، سه سال است که عملیاتی شده اگر جنابعالی و سایر مدیران محترم هما یک دور اندشی داشتید قبل از این تاریخ می توانستید با ذخیره سازی قطعات استراتژیک هواپیما شرایط مطلوبتری را برای امروز این صنعت فراهم آورید. قطعا بهانه هایی از قبیل نبود بودجه هم قابل قبول نیست چراکه طی هشت سال ریاست دولت قبلی مملکت میلیاردها تومان در آمد داشت. آنچه نبود تدبیر بود چیزی که دولت جدید با شعار آن وارد میدان شد و به پیروزی رسید. چیزی که هما امروز به جد باید به دنبال آن باشد