| کد خبر: 84439 |

اختصاصی تین‌نیوز

◄ اخذ ۹ درصدی مالیات در پارکینگ فرودگاه امام خمینی(ره)

تین‌نیوز| در پارکینگ فرودگاه امام‌خمینی(ره) از مسافران مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود اما در فیش صورت‌حساب آورده نمی‌شود، این را یکی از معترضان در تماس تلفنی با تین نیوز مطرح و مستندات آن را ارائه کرد.

به گزارش تین‌نیوز، با توجه به قیمت مناسب پارکینگ فرودگاه امام‌خمینی(ره)، مسافران این فرودگاه از حداکثر ظرفیت پارکینگ‌ها استفاده می‌کنند و همیشه ظرفیت به ویژه در ایام نوروز تکمیل است. در همین رابطه یکی از هزینه‌هایی که مسافران برای استفاده از این پارکینگ باید پرداخت کنند مالیات بر ارزش افزوده است.
 
یکی از مسافران فرودگاه امام‌خمینی(ره) در تماس تلفنی با خبرنگار «تین‌نیوز» اظهار کرد: ماشین بنده به مدت 13 روز در پارکینگ فرودگاه امام‌خمینی پارک بود و زمانی که فیش تسویه را تحویل گرفتم، مبلغی بالغ بر 1 میلیون 520 هزار و 550 ریال از بنده گرفته شد که از این مبلغ حدود 20 هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

وی ادامه داد: در حالی 20 هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده از بنده اخذ شده است که در فیش صورت حساب قید نشده است.

ماشین این شخص به مدت 13 روز در پارکینگ فرودگاه امام‌خمینی(ره) پارک بوده است، به این ترتیب در هر شبانه روز باید 9 هزار تومان و در مجموع 117 هزار تومان بابت هزینه پارکینگ از این شخص دریافت شود. با توجه به اینکه کارت پارکینگ این شخص مفقود شده بود اگر 150 هزار ریال بابت مفقودی کارت از این فرد کسر شود در نهایت مشخص می‌شود که مبلغ 20 هزار تومان از این فرد بیشتر دریافت کرده است که توضیحی گفته شده بابت مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده ولی همان طور که ملاحضه می‌نمایید بر روی فیش پرداختی، مبلغ مالیات بر ارزش افزوده درج نشده است.






برای آگاهی از هزینه استفاده از پارکینگ فرودگاه امام خمینی(ره) می توانید به این لینک http://ikia.airport.ir/office/pages/parking مراجعه کنید. 

بر اساس این گزارش قانون مالیات بر ارزش افزوده در جلسه مورخ 17 اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و هشتاد و هفت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طبق اصل (۸۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب گردیده و مجلس با اجراء آزمایشی آن به مدت پنج سال به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۱۶۲۷۳/۹۵ مورخ ۱۹/۳/۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، این قانون با ۵۳ ماده و ۴۷ تبصره برای اجرا ابلاغ شده است.

تین‌نیوز آمادگی خود را برای شنیدن و درج نظرات و پاسخ‌های مسئولان را اعلام می دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • wow. gholi۷۴۱۹۰ @ gemil. com 0 0

    بنده نیز زخم خورده این موضوع شدم و حتی کارم به پلیس فرودگاه کشید که پس از دو ساعت مشاجره لظفی و محکوم. کردن پلیس، مدیر پارکینگ را به غیر قانونی بودن این موضوع و حاصل نشدن نتیجه. بنده نیز با پرداخت ۵۷ هزار تومان برای ۵ شب پارک خودرو. از پارکینگ خلاص شدم. واقعا اگر کاری از دستون میاد جهت این سود جویان. کاری کنید دست این دزدان از سر ما کم شود. جهت هر گونه توضیح آمادگی کامل دارم. با تشکر از انعکاس این خبر

  • wow. gholi۷۴۱۹۰ @ gemil. com 0 0

    بنده نیز زخم خورده این موضوع شدم و حتی کارم به پلیس فرودگاه کشید که پس از دو ساعت مشاجره لظفی و محکوم. کردن پلیس، مدیر پارکینگ را به غیر قانونی بودن این موضوع و حاصل نشدن نتیجه. بنده نیز با پرداخت ۵۷ هزار تومان برای ۵ شب پارک خودرو. از پارکینگ خلاص شدم. واقعا اگر کاری از دستتون میاد جهت این سود جویان. کاری کنید دست این دزدان از سر ما کم شود. جهت هر گونه توضیح آمادگی کامل دارم. با تشکر از انعکاس این خبر