| کد خبر: 79400 |

◄ ارائه فرصت های سرمایه گذاری جاده ای به ایتالیایی‌ها

تین نیوز | نگهداری، بهبود وضعیت ایمنی و مدیریت عملیات راهداری آزادراه تهران- قم و تهران- کرج- قزوین، همچنین توسعه مدیریت و نگهداری تجهیزات تونل ها در راه های شریانی ایران به عنوان فرصت های سرمایه گذاری از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به شرکت های ایتالیایی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در پنل تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل که روز گذشته (20 بهمن) در حاشیه نشست همکاری های اقتصادی ایران و ایتالیا برگزار شد، هریک از سازمان و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی به معرفی پروژه های قابل سرمایه گذاری پرداختند.

در همین راستا طبق گزارشی که توسط نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به نقش جاده های ایران مطرح شد، شبکه جاده ای ایران در سال 2014 شامل دو هزار و 200 کیلومتر آزادراه، 15 هزار کیلومتر بزرگراه، 22 هزار کیلومتر راه اصلی، 46 هزار کیلومتر راه فرعی، 131 هزار کیلومتر راه روستایی و در مجموع 214 هزار کیلومتر انواع راه به علاوه  35 هزار کیلومتر پل و 142 کیلومتر تونل است.

در ایران 24 پایانه جاده ای مرزی به هفت کشور همسایه در حوزه بار و مسافر خدمات ارائه می کنند که 11 پایانه مرزی دوغارون، بازرگان، میرجاوه، خسروی، آستاراخان، اینچه برون، میلک، سرخس، باجگیران، جلفا، نوردوز در شبکه بزرگراهی آسیا واقع شده اند. 

همچنین از 34 هزار کیلومتر راه شریانی در کشور، 13 هزار و 700 کیلومتر شامل آزادراه ها و بزرگراه ها هستند که از این میزان پنج درصد شبکه نیاز به ساخت مجدد، 30 درصد شبکه نیازمند بهسازی، 20 درصد نیاز به مقاوم سازی و 45 درصد شبکه راه ها به راهداری معمولی احتیاج دارند.

سهم راه های ایران در کریدورهای بین المللی
در ادامه این گزارش به طول شبکه راه های ایران در کریدورهای بین المللی اشاره شد، که بر اساس آن سهم ایران در هر یک از این کریدورها به شرح زیر است: AH1 2,049، AH 2,285، AH70 1,448،  AH71 162، AH72 1,152  AH751,751 ، AH78 1,107، AH8 1,107، AH81 1، AH82 146 که در مجموع به 11,134 کیلومتر می رسد.

از پنج فرصت سرمایه گذاری 1-خدمات فنی برای توسعه و پیاده سازی سیستم PMS مدیریت راه ها، 2- خدمات فنی و مشاوره برای نگهداری راه ها با هزینه کم 3- نگهداری، بهبود وضعیت ایمنی و مدیریت عملیات راهداری آزادراه تهران- قم و تهران- کرج- قزوین 4- توسعه مدیریت و نگهداری  تجهیزات تونل ها در راه های شریانی ایران 5-توسعه خدمات کنترل کیفیت و تضمین کیفیت ساخت و پروژه های آسفالتی در ایران، تنها مورد سوم و چهارم برای سرمایه گذری شرکت های ایتالیایی ارائه شد.

بر اساس این گزارش، هزینه لازم برای سرمایه گذاری در آزادراه تهران- قم و تهران- کرج- قزوین پنج ساله به ارزش 150 میلیون یورو، و نگهداری تونل ها سه ساله به ارزش 60 میلیون یورو از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نظر گرفته شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.