| کد خبر: 75116 |

تعریض جاده امامزاده باقر(ع) با آخرین استانداردهای راه‌سازی در حال انجام است

تین نیوز | شهردار شهر صالحیه گفت: تعریض جاده امامزاده باقر (ع) بر اساس آخرین استانداردهای راه‌سازی در حال انجام است.

علی‌رضا قربانی با بیان اینکه حدود 5 میلیارد تومان برای تعریض، زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری، روشنایی، فضای سبز و... جاده امامزاده باقر (ع) پیش‌بینی‌شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا قرار شد حدود 2 میلیارد تومان آن از بخش اعتبارات جرائم راهنمایی و رانندگی به این پروژه اختصاص یابد که باوجود انجام حدود 80 درصد این پروژه هنوز این اتفاق صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به قول مساعد مسئولان به‌منظور تخصیص اعتبارات یاد شده، شهرداری با تعیین پیمانکار، کار عمرانی این طرح را به شکل نسیه شروع کرد و تمام تلاش این مجموعه هم بر این بود تا در کمترین زمان ممکن این خیابان تعریض و افتتاح شود.

شهردار صالحیه تصریح کرد: از آنجایی‌ که این پروژه وسعت زیادی دارد، تخصیص این دو میلیارد تومان جوابگوی جمع‌بندی و تکمیل آن نبود، به همین خاطر در آخرین ارزیابی‌هایی که داشتیم سه میلیارد تومان دیگر از محل منابع داخلی برای مخلوط‌ریزی، جدول‌گذاری، آسفالت، ایجاد بلوار و... تخصیص یافته است.

 قربانی بابیان اینکه 5 میلیارد تومان اعتبار برابری می‌کند با اعتبار عمرانی یک سال شهرداری صالحیه، خاطرنشان کرد: با این‌ حال شهرداری در کنار این پروژه سایر اقدامات خود را همچون آسفالت معابر، اجرای فضای سبز، ایجاد پروژه سرای محله و... دنبال می‌کند.

*طرح تعریض جاده امامزاده باقر (ع) نزدیک خط پایان

وی اذعان کرد: جاده امامزاده باقر (ع) حدود دو هزار و 200 متر طول و بیش از 30 متر عرض دارد که خوشبختانه با وجود محدودیت‌های مالی، در کمترین زمان ممکن فاز نخست آن با اجرای طرح زیرسازی، جدول‌گذاری و فضای سبز به اتمام رسید.

مدیر شهری صالحیه یادآوری کرد: این پروژه همزمان با پروژه کمربندی اسلامشهر به رباط کریم که توسط رئیس جمهور کلنگ‌زنی شد، کلید خورد، هم‌اکنون طرح تعریض جاده امامزاده باقر (ع) رو به پایان است، اما هنوز هیچ اقدامی برای تعریض این کمربندی صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه طرح تعریض جاده امامزاده باقر (ع) هم‌اکنون نزدیک خط پایان است، بیان کرد: با توجه به اقداماتی که در طی این مدت برای زیرسازی و جدول‌گذاری صورت گرفته است، این پروژه هم‌اکنون آماده آسفالت‌ریزی است، اما چون هنوز جابه‌جایی تأسیسات گاز توسط اداره گاز صورت نگرفته است، کار آسفالت این طرح کمی به تأخیر افتاده است.

شهردار صالحیه با اشاره به اینکه وجود تیرهای برق در این جاده یکی از مشکلات اجرای طرح تعریض بود، ابراز کرد: در همین راستا حدود 350 میلیون تومان فقط صرف جابه‌جایی تیرهای برق این جاده کردیم تا موانع را از میان برداریم.

قربانی خاطر‌نشان کرد: هرچند این کار به عهده اداره برق بود، اما چون اداره برق اعتباری برای جابه‌جایی این تیرها در اختیار نداشت، مجبور شدیم برای متوقف نشدن کار، هزینه جابه‌جایی این تیرهای برق را به عهده بگیریم و به ازای این کار مقرر شد اداره برق طرح روشنایی جاده امامزاده باقر (ع) را انجام دهد.

*ایجاد دو میدان در طرح جدید جاده امامزاده باقر (ع)
وی با اشاره به اینکه طرح تعریض جاده امامزاده باقر (ع) بر اساس آخرین استانداردهای راه‌سازی در حال انجام است، گفت: به همین خاطر برای رفع مناطق پرخطر این خیابان دو میدان در نظر گرفته شد که با وجود این دو میدان شاهد روان‌تر شدن مسیر می‌شویم.

شهردار صالحیه در پایان متذکر شد: یکی از این میدان‌ها حدود سه هزار متر مربع و دیگری حدود چهار هزار متر مربع اجرا شده است که بر اساس نظر شورای نام‌گذاری شهرداری صالحیه، قرار شد به نام شهیدان والامقام باهنر و رجایی مزین شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.