| کد خبر: 74657 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ تخلفات رانندگی؛ شاخص احراز صلاحیت کاندیداهای مجلس قرار گیرد

تین نیوز | یک متخصص برجسته حوزه ترافیک و مدیریت شهری ایران، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را فرصت مناسبی برای احتساب تخلفات رانندگی به عنوان شاخص تایید یا رد صلاحیت کاندیداها دانست.

علیرضا اسماعیلی فرمانده سابق پلیس راه کشور، عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه و از اساتید برجسته دو حوزه ترافیک و مدیریت شهری در ایران با توجه به در پیش بودن دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و اعلام کاندیداتوری تعداد کثیری از اقشار مختلف جامعه در این دوره، به شورای نگهبان پیشنهاد کرد: تخلفات رانندگی حادثه ساز مانند سرعت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز جزو شاخص های تایید یا رد صلاحیت کاندیداها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه "رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بهترین شاخص است" تصریح کرد: این انتخابات فرصتی خوبی است تا شورای نگهبان با دریافت استعلام تخلفات رانندگی نامزدهای انتخابات از پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، از میزان قانون مداری کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطلع گردد.

فرمانده سابق پلیس راه کشور با اشاره به معیار بودن رعایت قوانین رانندگی در احراز صلاحیت کاندیداها و مسئولان ارشد دولتی و حکومتی در کشورهای اروپایی و امریکایی تاکید کرد: هنگامی که جرایم اجتماعی علاوه بر جرایم نقدی عاملی تاثیر گذار در ارتقا شغلی تا دستیابی یک فرد به مسندی همچون ریاست جمهوری در جامعه باشد، مردم جامعه نیز آینده و فرصت های پیش روی خود را در گرو رعایت قوانین رانندگی خواهند یافت.

 استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران و دانشکده پلیس ضمن اشاره به خطابه مراجع عظام در خصوص رعایت قوانین رانندگی و ایمنی راه ها افزود: اعمال جرایم اجتماعی و جلوگیری از ورود افراد متخلف از دید راهنمایی و رانندگی به مجلس از لحاظ روانشناسی نیز تاثیر قابل توجهی در اجرای نظم و رعایت قوانین رانندگی از سوی مردم در شهر و جاده خواهد داشت.    
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضا کامیاب 0 0

    احسنت بشما جناب دکتر اسمعیلى، قطعا " کسى که به قوانین راهنمائى و رانندگى خود را مقید نمیداند متجاوز به حقوق دیگرانست، یقینا " نباید اختیار قانون گذارى در کشور را به چنین افرادى داد که خود قانون گردد هستند، البته اگر نگاه شوراى نگهبان متمایل به اینگونه معیارهاى پسندیده اجتماعى هم باشد.