| کد خبر: 71945 |

کانتینربرهای ۲۰ هزار TEU برقی در راهند

تین نیوز | اجرای قوانین جلوگیری از آلودگی هوا در صنعت کشتیرانی در آینده نزدیک، کشتیرانی ها را وادار به استفاده از راه حل های جدید کرده است.


شرکت های CMA CGM، DNV GL و GTT با توجه به مذاکرات پاریس بر سر قوانین آلودگی محیط زیست دریایی از جزئیات کانتینربرهای برقی پرده برداشتند.

براساس این گزارش، طرح اولیه این کانتینربرها توسط موسسه رده بندی DNV GL، شرکت کشتیرانی CMA CGM و شرکت ساخت مخازن سوخت GTT برای کانتینربرهای با ظرفیت 20 هزار TEU در خط آسیا – اروپا طراحی شده اند.

براساس این گزارش، چنین کشتی های هزینه ای بین 20 تا 24 درصد بیشتر از کشتی های معمولی با سوخت زیاد دارند. هزینه های عملیاتی نیز بسته به قیمت سوخت های متفاوت در هر زمان متفاوت است اما به هر حال بر خلاف هدر رفت فضا در تبدیل کشتی ها به گازی در این کشتی ها فضای مخصوص کانتینرها نیز از دست نخواهد رفت.

این کشتی که به تانک های ذخیره LNG برای یک سفر رفت و برگشت در مسیر آسیا – اروپا است مجهز می شود، تحول بزرگی در مقایسه با کشتی های با سوخت فسیلی با توجه به رعایت شکل بدنه و نوع کار محسوب می شود.

سه شرکت نامبرده با رعایت شکل بدنه و نوع کار کشتی به دنبال امکان پذیری کار این کشتی از نظر فنی و بهینه ساختن مصرف سوخت به همراه هزینه های ساخت یک نمونه از آن هستند. این کشتی در حقیقت توسط دو سوخت گاز ترکیبی و توربین بخار جهت تولید برق لازم فعالیت خواهد کرد.

این تحقیق براساس ادعای سه شرکت نامبرده مزایای بسیاری در خصوص حجم و در عین حال سطح بهینه سازی سوخت در اختیار کشتیرانی ها قرار می دهد. این طرح همچنین یادآور می شود که بهره‌گیری از سوخت پاک LNG همراه با سوخت های فسیلی بازدهی بالایی ندارد. اما ترکیب استفاده از LNG و سیستم های توربین بخار چنین امری را محقق می کند. در همین حال فضای مخصوص بار نیز با استفاده از LNG و سیستم های موتور پیستونی با گاز LNG محقق خواهد شد. در حقیقت این تحقیق ادعا می کند حجم کشتی نسبت به کشتی های با سوخت فسیلی بالاتر خواهد بود.

از سوی دیگر، انرژی برق به مرکز تولید انرژی کشتی این امکان را می دهد تا موتورهای پروانه های جداگانه ای داشته باشند. سه موتور برقی این کشتی کاملاً جدا از یکدیگر عمل می کند.

توربین های تولید برق با استفاده از سوخت LNG و پروانه های برقی، سیستم نیرو محرکه کشتی را ساده و در عین حال تقویت می کنند.

این سیستم همچنین در صنعت هوانوردی نیز قابل استفاده است و در صنعت کشتیرانی موجب کاهش نیاز به پرسنل کشتی را سبب می شود.

این کشتی برای اولین بار بر روی کانتینربر 20 هزار TEU با 400 متر طول متعلق به کشتیرانی CMA CGM با نام مارکوپولو ارزیابی شد. در مرحله بعدی تمرکز اصلی سه شرکت یاد شده بر روی سیستم تأمین انرژی و طرح کلی کشتی خواهد بود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.