| کد خبر: 61715 |

صدور۱۵۵ مجوز پرواز فوق العاده در مسیر مشهد مقدس

تین نیوز | روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری اعلام كرد: نظر به فرارسیدن ایام ولادت حضرت امام رضا (ع) و افزایش تقاضای سفر به مشهد مقدس، 155 مجوز پرواز فوق العاده در مسیر مذكور صادر شد.



به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری اعلام كرد: با توجه به تقاضای زیاد هموطنان به مشهد مقدس عده ای سود جو در فضای مجازی به فروش بلیت با قیمت بالاتر اقدام می كنند این در حالی است كه برای بلیت های فروخته شده بلیتی وجود ندارد.


در همین راستا دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری مجوز 132دفتر خدمات مسافرتی را به دلیل رعایت نكردن قوانین و مقررات و تطبیق با آئین نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق كرد.


بر اساس بازرسی های به عمل آمده از دفاتر خدمات مسافرت هوایی در مدت مذكور توسط بازرسان و نمایندگان سازمان هواپیمایی كشوری تعداد 22 فقره مجوز لغو و به 500دفتر به دلیل رعایت نكردن قوانین و مقررات و تطبیق با آئین نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی اخطار داده شد.


براساس این گزارش، با هدف نظارت بر عملكرد دفاتر و شركت های خدمات مسافرت هوایی و اطمینان از وضع و مطابقت این دفاتر با مفاد آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی مصوب هیئت وزیران، همواره از كلیه دفاتر دارای مجوز از این سازمان و نمایندگان بازرسی مستمر به عمل می آید و بازرسان سازمان هواپیمایی كشوری با همكاری مراجع ذیربط قضایی در دوره اوج سفرها فروش غیر قانونی بلیت را رصد و با متخلفان برخورد قانونی خواهند كرد.


شایان ذكر است؛ فروش بلیت در فضای مجازی تنها از طریق سایت رسمی شركت های هواپیمایی كه به طور مستقیم اقدام به فروش بلیت می كنند مورد تایید بوده و فروش بلیت یا چارتری توسط سایر سایت ها غیرقانونی است.


همچنین آن دسته از دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز به فروش بلیت هواپیما هستند كه دارای مجوز از سازمان هواپیمایی كشوری باشند، برهمین اساس مسافران عزیز می توانند به منظور جلوگیری از بروز مشكلات و قابل رسیدگی بودن تخلفات احتمالی، از دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز معتبر از سازمان هواپیمایی كشوری بلیت هواپیما تهیه كنند و این دفاتر نیز ملزم هستند كه مجوز خود را در معرض دید مشتریان قرار دهند.


و علاوه بر این اسامی دفاتر خدمات مسافرت هوایی مجاز بر روی وب سایت این سازمان به آدرسwww.cao.ir قرار داده شده است.

لازم به ذكر است در هفته گذشته اسامی 15 سایت اینترنتی كه به صورت غیر مجاز به توزیع و فروش بلیت اقدام می كردند جهت برخورد قانونی به پلیس فتا معرفی شده اند.


گفتنی است؛ هموطنان می توانند با شماره تلفن های 61022355- 61022015، تلفكس 66048007، پست الكترونیكی www.shekayat@cao.ir و صندوق پستی 1798-13445 دفترارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات سازمان هواپیمایی كشوری تماس بگیرند.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.