| کد خبر: 58876 |

ایستگاه سریع‌السیر راه‌آهن در کاشان اجرایی شود

تین نیوز | فرماندار کاشان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایجاد یک ایستگاه سریع السیر در کاشان در حد قول و قرار است، گفت: امیدوار هستیم با همکاری وزیر بتوانیم قول‌ها را که نیاز به مقدمات ویژه‌ای دارد هرچه زودتر به منصه ظهور برسانیم.
 
ابوالفضل صدرائیه پیرامون احداث ایستگاه سریع‌السیر راه‌آهن در کاشان اظهار داشت: شهری با تمدن 7500 ساله و داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و آئین‌های سنتی و مذهبی مستحق داشتن یک ایستگاه راه آهن سریع‌السیر است.
 
وی با تاکید بر اینکه پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - اصفهان - قم  در شهرستان کاشان شکل گرفت ولی متاسفانه از این شهر دور شد، افزود: متاسفانه با یک نگاه غیرکارشناسی این پروژه به سمت کریدور دالان غربی کشیده شد و از دالان شرقی حذف شد.
 
فرماندار کاشان، از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه راه آهن سریع‌السیر تهران - اصفهان - قم  خبر داد و اظهار داشت: پیگیری‌های این طرح از سال 1386 آغازشده  و در حال حاضر همچنان ادامه دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه کاشان مستحق داشتن یک ایستگاه است، گفت: این پروژه راه‌آهن سریع‌السیر3 ایستگاه بیشتر ندارد، یک ایستگاه در تهران، یکی در اصفهان و دیگری در قم است.
 
صدرائیه تصریح کرد: با قول و قرارها داده شده بین فرمانداری و وزیر مربوطه و مساعدت‌هایی که انجام می‌شود، امید است یک ایستگاه در کاشان زده شود.
 
وی اظهار داشت: ایستگاه کاشان مستلزم این است که 90 کیلومتر پروژه از ایستگاه قم اجرا شود تا یک ایستگاه هم در کاشان ایجاد شود.
 
فرماندار کاشان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایجاد یک ایستگاه سریع السیر در کاشان در حد قول و قرار است، افزود: امیدوار هستیم با همکاری وزیر بتوانیم قول‌ها را که نیاز به مقدمات ویژه‌ای دارد هرچه زودتر به منصه ظهور برسانیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید مرتضی ناصریان 0 0

    انتخاب کریدور شرقی و غربی برای راه آهن سریع تهران - قم اصفهان بحثمفصل و تاریخی و پرماجرایی است که اگر کسانی اطلاعات آن را بخواهند می توانم ارائه نمایم و ترجیح کریدور غربی یعنی همین کریدور اجرا شده را اثبات می کند و مراتب به تایید پنج وزیر راه و ترابری رسیده است. اجرای انشعاب از این کریدور به سمت کاشان از نظر فنی شدنی است ولی اصلا اقتصادی نخواهد بود و بسیار پرهزینه است. مثلا نیم میلیارد دلار که اگر وزارت راه چنین منابعی داشت که طرحهای عمرانیش دهها سال راکد نمی ماند. همین مسیر مصوب هنوز در تامین مالی دچار هفت خوان است که معلوم نیست چگونه حل شود.