| کد خبر: 52100 |

تأخیر ۸ ساعته پرواز اهواز - تهران / ‌ سیگنال‌های اجرای آیین‌نامه حقوق مسافر با استرداد پول مسافران

تین نیوز | پرواز شب گذشته اهواز-تهران آتا که قرار بود ساعت 23 انجام شود با ۸ ساعت تأخیر ساعت 07:00 بامداد امروز انجام شد که به دلیل بروز این تأخیر برخی مسافران وجه کامل بلیت خود را در مقصد اخذ کردند.
 
یکی از مسافران پرواز اهواز-تهران در این‌باره گفت: قرار بود این پرواز ساعت 23 شب گذشته انجام شود اما متولیان اعلام کردند که به دلیل بروز نقص فنی هواپیمایی که قرار بوده از مشهد به تهران و سپس اهواز بیاید، این پرواز با ساعاتی تأخیر انجام خواهد شد.
 
این مسافر افزود: بالأخره مقرر شد پرواز مذکور ساعت 2 بامداد امروز انجام شود بنابراین بالأجبار در سالن ترانزیت ماندیم تا ساعت 2 بامداد امروز پرواز انجام شود.
 
وی با بیان اینکه پذیرایی از مسافران فقط در حد یک کیک و آبمیوه بود، اضافه کرد: در این هواپیما مسافران خردسال و کهنسال زیادی بودند که به دلیل نبود امکانات در سالن فرودگاه اذیت شدند.
 
این مسافر افزود: به هر حال پرواز ساعت 2 هم انجام نشد و این بار متولیان وعده دادند پرواز حتماً ساعت 7 صبح امروز انجام خواهد شد که در آن ساعت سوار هواپیما شدیم و ساعت 08:11 در فرودگاه مهرآباد بودیم.
 
وی ادامه داد: عده‌ای از مسافران به دلیل تأخیر به وجود آمده از هواپیما پیاده نشدند و مدعی بودند باید یکی از مسئولان در این‌باره توضیح داده و عذرخواهی کند.
 
این مسافر پرواز اهواز-تهران افزود: به هر حال آنها به ما وعده دادند که بهای بلیت کاملاً برگردانده می‌شود که با این وعده پیاده شدیم و شرکت هواپیمایی آتا بهای کامل بلیت را به عده‌ای از مسافران که آنجا مانده بودند، برگرداند.
 
بنابراین گزارش، در راستای حمایت از مسافران و جلوگیری از تضییع حق آنها در بروز تأخیرات پروازی‌ ایرلاین‌ها از 15 اردیبهشت 94 ملزم به اجرای دقیق آیین‌نامه حقوق مسافر بودند‌ و ‌رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم در این‌باره‌ می‌گوید: ضمانت اجرایی این آیین‌نامه، ضمانت قانونی است.
 
‌در بند ج آیین‌نامه حقوق مسافر درباره تأخیرات پروازی بیش از چهار ساعت آمده است:‌ شرکت حمل کننده موظف به ارائه یک فقره بلیت مشابه با تخفیف 30 درصد از لحاظ مسیر و کلاس پروازی است...در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی یا امنیتی فرودگاه مبدا، مقصد و در مسیر دچار تاخیر و یا ابطال می‌شود، شرکت‌های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی از مسافران صرفاً موظف به استرداد کامل وجه به مسافران هستند.
 
به نظر می‌رسد با این اقدام ایرلاین‌‌ها گام‌های ابتدایی را برای اجرای آیین‌نامه حقوق مسافر برداشته‌اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جابر گودرزی 0 0

    اگر قانون بصورت کامل و بدون اغماض در مورد همه شرکتها به اجرا در اید دگر شاهد تضییع حقوق مسافرین نخواهیم بود، اگر دفتر نظارت و بخشهای نظارتی وجود داشته باشد.