| کد خبر: 52011 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ " ویندو "، مهم ترین مشکل خطوط کشتیرانی لاینر

تین نیوز | عضو اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مهم ترین مشکل خطوط کشتیرانی لاینر، گرفتن زمان (ویندو) برای تخلیه و بارگیری کالاست.

امید ملک در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه مهم ترین مشکل خطوط کشتیرانی لاینر گرفتن زمان (ویندو) برای تخلیه و بارگیری است، اظهار کرد: طبیعی است کشتی هایی که زودتر وارد بنادر شود شانس بیشتری خواهند داشت که زودتر در مسیر تخلیه و بارگیری قرار گیرند.

وی اعطای ویندو را مرتبط با امکانات کشور دانست و افزود: برای حل این مشکل لازم است سازمان بنادر از خطوط بخواهد که شریک بگیرند به این معنی که یک ویندو را به چند خط کشتیرانی ارائه دهند تا هم بین خطوط مختلف رقابت ایجاد شود و هم کرایه ها کاهش یابد.

این فعال حوزه دریایی افزود: به این ترتیب خطوط بیشتری از امکانات کشور برای سرویس دهی در بخش صادرات و واردات و ترانزیت برخوردار می شوند.

ملک، در خصوص سپردن بخشی از فعالیت ها به بخش خصوصی گفت: قوانینی که پیشینیان به رشته تحریر درآورند باعث شد که بخش خصوصی نتواند وارد این عرصه شود اما خوشبختانه با ابلاغیه های مقام معظم رهبری بر اصل 44 قانون اساسی، گشایش هایی ایجاد شده اما با این حال تا زمانی که فضا باز و از بخش خصوصی دعوت به کار شود، فاصله زیاد وجود دارد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی بر و بحر ایران، قانون عوارض پرچم را یکی از موانع ورود بخش خصوصی در حمل و نقل دریایی دانست و گفت: بخش خصوصی علاوه بر سرمایه های کلان، علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش های مختلف حمل و نقل دریایی است، اما باید زمینه های ورود بخش خصوصی از جمله قوانین و فضاسازی های مناسب فراهم شود.

گفتنی است خطوط کشتی‌رانی لاینر (LINER)، به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که، دارای کشتی، و برنامه‌ منظم حمل هستند، و میان بنادر معینی، تردد دارند. در خطوط منظم، كشتی، دريك مسير معين، و با برنامه‌ زمانی از پيش تعيين‌شده، كالا يا مسافر، حمل می كند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.