| کد خبر: 50548 |

◄ تعدیل نیرو و مرگ تدریجی کارخانجات موتورسیکلت

تین نیوز | رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت در ارتباط با وضعیت تولید و بازار فروش در این بخش از صنعت حمل و نقل عمومی در کشور، گفت: متاسفانه اتفاق خاص و مثبتی را در بازار موتور سیکلت و دوچرخه در سال  جدید شاهد نبوده ایم.

محمد خادم منصوری در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به رکود بازار دوچرخه و موتور سیکلت و افزایش بیکاری در این بخش، افزود: اکثر کارخانجات تولید کننده داخلی به دلیل یاد شده ناگزیر از تعدیل نیرو شده و با این روند قطعا میزان بیکاری در کشور رو به افزایش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که بیش از هر مسئله تولید کنندگان دوچرخه و موتور سیکلت را در تنگنا قرار داده افزایش مالیات و مالیات بر ارزش افزوده است که دولت باید هرچه سریع تر در این بخش ورود پیدا کند و با شفاف سازی بازار را دچار تحول نماید.

منصوری با عنوان کردن این پرسش که چرا با وجود عدم افزایش قیمت انواع دوچرخه و موتور سیکلت، مالیات افزایش یافته است؟ اظهار داشت: صنعتگران دوچرخه و موتور سیکلت کشور امید دارند که دولت تدبیر و امید خود به این حوزه وارد شده و زمام گسیخته این صنعت را در دست گیرد.

این مقام مسئول در خصوص موتور سیکلت های برقی خاطر نشان کرد: پیش از آغاز طرح از سوی شهرداری تهران در این باره گفته شد در هر کاری باید از متخصصان آن بخش نظر خواهی شود اما در طرح مذکور، این اصل مهم نادیده گرفته شد.

وی تاکید کرد: هر کاری متولی خاص خود را دارد و تنها تولید کننده موتور سیکلت و متخصصان آن می توانند در این بخش وارد شوند و کارشناسان شهری تنها باید به مسئولیت های اجرایی خود بپردازند.

منصوری، مطالعه در ورود و جایگزینی موتور سیکلت برقی را  به منظور اجرای این طرح بزرگ کافی ندانست و گفت: در این طرح دو موضوع مهم خدمات پس از فروش و تامین جایگاه های شارژ موتور سیکلت های برقی از دید برنامه ریزان به دور ماند. قیمت این نوع موتور سیکلت نیز یکی از بزرگ ترین چالش های فراروی خریداران قرار داشت و مجوع این عوامل مانع از موفقیت این طرح شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتور سیکلت و دوچرخه یاد آور شد: مهم ترین اصل فراموش شده در طرح جایگزینی موتور سیکلت های برقی با نوع بنزین سوز آن، عدم توجه به روحیات مصرف کنندگان بود که متاسفانه مغفول ماند. اتحادیه قصد زیر سوال بودن اصل طرح را نداشته و تنها به دلیل سازمان مسئول در این بحث ورود پیدا کرده است.

وی در پایان از انتظار تولید کنندگان داخلی برای فرارسیدن تابستان خبر داد و گفت: تیرماه هر سال، بازار دوچرخه اندک تحولی پیدا می کند که با روند کنونی وضعیت اقتصادی حاکم بر چامعه این امر نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.