| کد خبر: 42534 |

جاده توسکستان به شاهرود یک جاده روستایی است

تین نیوز | مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: جاده توسكستان به روستاهای بالادست و منتهی به حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود یك راه روستایی است و مشخصات فنی آن، راه اصلی نیست.

به گزارش تین نیوز از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی در مصاحبه تلفنی با برنامه زنده رادیویی روزنه از صدای مركز استان افزود: این جاده تنها ارتباط  استان را با چهار روستای چهارباغ، شاهكوه بالا و پایین و توسكستان میسر می كند و راه ارتباطی اصلی منظور نمی شود.
وی، تردد وسایل نقلیه عمومی و كامیون را از این مسیر، ممنوع دانست و به رانندگانی كه از این مسیر به شهرستان های جنوبی استان سمنان تردد می كنند، توصیه كرد كه از  محور اصلی آزادشهر- خوش ییلاق - شاهرود تردد داشته باشند.

رستمی تصریح كرد: از نگاه كارشناسی، این محور از ایمنی لازم برخوردار است و با رعایت جوانب احتیاط از جمله سرعت های  مجاز تعیین شده تا حداكثر 30 كیلومتر، خطری كاربران را تهدید نمی كند.

وی با اشاره به اینكه به دلیل محدودیت های قانونی موجود از جمله حریم منابع طبیعی، امكان تبدیل این جاده به مشخصات فنی راه اصلی و یا حتی فرعی عریض میسر نیست، گفت: برای انجام هر اقدام عمرانی به مجوزهای قانونی مربوطه و منابع مالی تعریف شده نیاز است و اجرای عملیات عمرانی در این محور، هزینه های هنگفتی را در بردارد و اداره كل، چنین منابعی برای بهسازی این مسیر روستایی ندارد.

رستمی اضافه كرد: این جاده همچنین به دلیل محصور بودن در جنگل، دارای معابری است كه هرگونه دستكاری در آن، شرایط خاص خود را دارد و نیازمند اخذ مجوز لازم از دستگاههای مرتبط از جمله منابع طبیعی است.
مدیركل راه و شهرسازی گلستان اظهارداشت: علی رغم این مشكلات و تنگناهای اقتصادی موجود، تمایل به انجام اقدامات عمرانی از جمله ترانشه برداری (كوه بری) و بهسازی در این جاده وجود دارد.

به گفته رستمی، همچنین تمام تلاش اداره كل بر این بوده كه با اجرای آسفالت، روكش آسفالت، خط كشی و نصب تابلو و علائم، امنیت لازم را با مشخصات فنی موجود، در این مسیر، فراهم سازد.
مدیركل راه و شهرسازی گلستان در خاتمه متذكر شد كه با همه مشكلات اقتصادی موجود و تنگناهای قانونی، پیگیر تبدیل مشخصات این محور به جاده اصلی هستیم و مستنداتی نیز در این زمینه موجود است.
جاده توسكستان در حوزه استحفاظی شهرستان گرگان مركز استان گلستان واقع شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.