| کد خبر: 39724 |

رفع مشکل پول خرد؛ در گرو راه‌اندازی سیستم AVL در تاکسی‌ها

تین نیوز | سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان رفع مشکل پول خرد رانندگان را در گرو راه‌اندازی سیستم AVL در تاکسی‌ها دانست.
 
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان اظهار کرد: داشتن پول خرد وظیفه دوطرفه از سوی مسافر و راننده تاکسی است و نمی‌توان راننده را صرفاً مقصر دانست.
 
مهرداد خورشیدوند با بیان اینکه امیدواریم با نرخ‌گذاری‌های جدید در سال‌های آینده این مشکل رفع شود، افزود: بر اساس سیاست سازمان احتمال نرخ‌گذاری جدید در سال‌ آینده، رند شدن کرایه‌ها و نیز حذف پول خرد وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه در برخی از مواقع نداشتن پول خرد از سوی رانندگان منجر به درگیری لفظی و مشاجره بین راننده و مسافر می‌شود، گفت: این مشکل در برخی از اوقات از سوی دوطرف به سازمان نیز منتقل می‌شود.
 
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر همدان با اشاره به اینکه این وضعیت ممکن است فرآیند طولانی را برای رسیدگی به شکایات و کسب رضایت طرفین طی کند، تصریح کرد: عدم رضایت مسافر از راننده، به ارجاع پرونده به کمیته انضباطی منجر می‌شود تا مراحل بعدی چون اعلام نظر و رأی در خصوص تبرئه یا مقصر شناخته شدن او طی شود.
 
وی با اشاره به قانون پرداخت حق مبلغ تعیین شده برای خطوط مختلف، افزود: رانندگان در صورت داشتن پول خرد، حتماً باقیمانده مبلغ را به مسافر برمی‌گردانند.
 
خورشیدوند با اشاره به آموزش رانندگان در نوع برخورد آنها با مسافران، بیان کرد: با نهادینه شدن لزوم توجه به فرهنگ رفتار درست؛ درصد زیادی از رانندگان مقید به پرداخت پول خرد شده‌اند.تشکیل کلاس‌ها و آموزش رانندگان به خصوص احکام مربوطه توسط روحانیون در دستور کار سازمان است.
 
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر همدان با بیان اینکه انجام رفتارهای درست همچون دادن شکلات در مقابل نبود پول خرد، تحویل اشیای جامانده در تاکسی‌ها به سازمان و... به رانندگان از طریق پیامک انتقال داده می‌شود، گفت: گاهی اوقات برخی از رانندگان از حق خود در مقابل نداشتن پول خرد مسافر می‌گذرند و این رفتار دوسویه است.
 
وی با بیان اینکه تقریباً وضعیت پول خرد رانندگان به نسبت سال‌های گذشته مطلوب شده است، افزود: در این خصوص هرچند به نقطه نظر مربوطه نرسیده‌‌ایم اما سعی به رفع آن با در نظر گرفتن آیتم‌های نرخ‌گذاری در سال آینده داریم.
 
خورشیدوند آیتم‌‌های نرخ‌گذاری کرایه‌ها را در درصد مسافرپذیری، ترافیک، چهارراه، تقاطع و ... دانست و گفت: با راه‌اندازی سیستم AVL در آینده از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.