| کد خبر: 35309 |

اولین خط ریلی راه‌آهن هشتگرد - تهران راه‌اندازی می‌شود

تین نیوز | فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه اولین خط ریلی راه‌آهن هشتگرد- تهران راه‌اندازی می‌شود گفت: با توافقات انجام شده عملیات مسافربری این خط راه‌آهن از شنبه ۶ دی‌ماه اجرایی می‌شود.
 
ابوالقاسم پالیزگیر با اشاره به راه‌اندازی اولین خط ریل راه‌آهن هشتگرد- تهران، اظهار داشت: روز شنبه 6 دی‌ماه سال جاری اولین ریل راه‌آهن هشتگرد، عملیات مسافربری به تهران را آغاز می‌کند.
 
وی افزود: تا زمان‌ بهره‌برداری از خط مترو در شهرستان ساوجبلاغ، برای انتقال مسافران از هشتگرد با انجام تفاهمات لازم میان فرمانداری ساوجبلاغ و راه‌آهن سراسری، 4 رام قطار عملیات انتقال مسافران به تهران و کرج را انجام می‌دهند.
 
فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به اینکه روز شنبه افتتاح رسمی اولین قطار مسافربری به سمت تهران، با حضور مردم و مسئولان آغاز می‌شود بیان کرد: در این راستا شهرداران نیز موظفند تمهیدات لازم برای انتقال مسافران را تا ایستگاه راه‌آهن فراهم کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شغل اغلب ساکنان شهر جدید هشتگرد در تهران است، انتقال مسافران از شهرستان ساوجبلاغ به کرج، خطرات، هزینه و ترافیک زیادی برای شهروندان به همراه داشت.
 
پالیزگیر تصریح کرد: با راه‌اندازی این خط راه‌آهن مسافران با هزینه کمتر، امنیت بیشتری را تجربه کرده و درکاهش ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی در اتوبان تهران-کرج و کرج-قزوین نقش بسزایی دارد.
 
وی اظهار داشت: فروش بلیط نیز از ایستگاه هشتگرد و تهران امکان‌پذیر بوده و کرایه تعیین شده مسیر نیز کمتر از 2 هزار تومان درنظر گرفته شده است.
 
وی گفت: ساعت حرکت قطارها از ایستگاه هشتگرد به سمت تهران 5:45، 6:45، 8:45 و 17 است و از تهران به سمت هشتگرد نیز 7:45، 15:30، 16:30 و 19 است که مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد.
 
فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه برای امنیت لازم پارکینگی نیز برای تسهیل در رفت‌وآمد مردم تعبیه شده است، خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم برای انتقال مسافران به مشهد مقدس نیز در حال انجام است و به زودی خط راه‌آهن مسافربری به مشهد مقدس برای مردم ساوجبلاغ فراهم می‌شود.
 
وی تصریح کرد: تا زمان راه‌اندازی مترو، این خط راه‌آهن که از خط تهران- تبریز استفاده می‌کند عملیات انتقال مسافران را بر عهده دارد.
 
پالیزگیر افزود: زیرساخت‌های احداث نهایی مترو نیز درحال انجام است اما به دلیل کمبود بودجه درحالت نیمه توقف به سرمی‌برد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.