| کد خبر: 34452 |

رییس انجمن پایانه‌داران بنادر عنوان کرد:

◄ صرفه‌جویی ۱.۲ میلیارد دلاری؛ دستاورد دولت یازدهم برای حمل‌و‌نقل دریایی / افزایش انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بنادر

تین نیوز | به گفته رییس انجمن پایانه داران ایران در یک سال گذشته و با روی کار آمدن دولت یازدهم، حدود 1.2 میلیارد دلار در هزینه حمل و نقل دریایی صرفه‌جویی شد.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا قائم مقامی، در مراسم امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری به ارزش 21 هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی در بنادر کشور که به همت سازمان بنادر برگزار شد، اظهار کرد: در یک سال گذشته، با باز شدن فضای سیاسی و رفع مشکلات در مناسبت های خارجی، صنعت حمل و نقل دریایی متحول شده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته حدود 1.2 میلیارد دلار در هزینه حمل و نقل دریایی صرفه‌جویی شد؛ این رقم معادل 12 هزار کشنده یا احداث 400 کیلومتر راه‌آهن یا 24 میلیون بشکه نفت است.

رئیس انجمن پایانه‌داران بنادر کشور اضافه کرد: در دولت یازدهم با توجه به توسعه اقتصادی غیرمتمرکز، انگیزه حضور بخش خصوصی در بنادر افزایش یافت.

وی افزود: قطعاً 21 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر رقم سنگینی نیست، زیرا توسعه زیرساخت های بندری بسیار هزینه بر است و سازمان بنادر به تنهایی قادر به انجام آن نیست.

قائم مقامی با بیان این که توسعه یافتگی نسبت مستقیم با توسعه یافتگی حمل و نقل دارد، گفت: بنادر اما امروز نیاز به سرمایه های بیشتری دارد که باید یا از داخل یا خارج کشور تامین شود.

رییس انجمن پایانه داران بنادر کشور ادامه داد: توسعه زیرساخت های بندری نیازمند سرمایه‌گذاری زیاد در بنادر است؛ اگر رشد اقتصادی 5 درصدی را در نظر بگیریم 2 برابر آن، تقاضای حمل است، بنابراین باید 10 درصد هزینه سرمایه‌گذاری در زیرساخت های حمل و نقل شود.

وی از مسوولان خواست عنایت بیشتری به بنادر داشته باشند و افزود: بنادر ابتدای زنجیره حمل و نقل کشور هستند و با سامان دادن آنها می توان ادامه زنجیره تا مصرف کننده را تامین کرد.

رئیس انجمن پایانه‌داران بنادر کشور گفت: سهم حمل و نقل در تولید ناخالص ملی دنیا 13.8 درصد است که این رقم در ایران 6 درصد است و باید 7 درصد دیگر رشد کند.

رئیس انجمن پایانه‌داران بنادر کشور بیان کرد: اگر تولید ناخالص ملی 800 میلیارد دلار باشد 6 درصد آن برابر با کل صادرات پتروشیمی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.