| کد خبر: 32417 |

صادرات قطعات خودرو در اولویت وزارت صنعت و معدن قرار گیرد

تین نیوز | مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزات صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات قطعات خودرو به خارج از کشور دارای اهمیت بوده که این مهم باید در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.
 
امیرحسین قناتی شامگاه گذشته در هشتمین نمایشگاه تخصصی صنایع و معادن با اشاره به افزایش میزان تولید خودرو در سال 93 اظهار داشت: افزایش خودرو در سال 93 روند بسیار خوب و چشمگیری را داشته که این مهم با افزایش 74 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.
 
وی افزود: میزان تولید خودرو تا پایان مهر ماه امسال معادل کل تولید سال گذشته بوده که این مهم تبیین کننده توانمندی های کشور در تمامی بخش‌ها و نیز استفاده از ظرفیت‌های موجود بوده است.
 
مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزات صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: پیش بینی می‌شود میزان تولید خودرو تا پایان امسال در کشوربه یک میلیون و 200 هزار دستگاه برسد که این رقم بسیار مهم و قابل توجه است.
 
قناتی با اشاره به این نکته که در تولید قطعات نباید به فروش قطعات در داخل کشور متکی بود گفت: تولید قطعات خودرو منحصر به یک سازنده نبوده و تنوع در آن وجود دارد و تولیداتی که با کیفیت بالا وارد بازار می‌شوند با قیمت رقابتی می‌توانند کار کنند ودر این بخش موفق عمل کنند و به خارج از کشور صادر شوند.
 
وی افزود: با تولیدات موجود بازار داخل تامین شده و تولید کنندگان و نیز خودروسازان باید به فکر سرمایه‌گذاری در بازار خارج باشند و در این راستاباید ظرفیت سازی و بازاریابی انجام شود.
 
مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزات صنعت، معدن‌ و تجارت تصریح کرد: اگر شرکت‌ها بازارخود را پیدا کنند و بتوانند توانمندی‌های خود را ارائه کنند در راستای موفقیت هرچه بیشتر با آنان مساعدت‌های لازم انجام می‌شود که استان‌ مرکزی در حال حاضر با ارائه توانمندی‌هایش توانسته جایگاه خود را در بازار داخل و خارج پیدا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.