در گفتگو با تین نیوز بررسی شد:
◄ تابلوهای تبلیغاتی و حمل و نقل شهری
تین نیوز | استاندارد طراحی آزادراه ها و بزرگراه ها كه توسط موسسه AASHTO كه يكی از معتبرترين موسسات تهیه کننده استاندارد در دنیا محسوب می شود طراحی شده حاکی از آن است که نصب تابلو و بیلبورد تبلیغاتی در خیابان های شهر و بزرگراه های داخل آن ممنوع شده است.
به گزارش تین نیوز، مطالعات و گزارشات راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ حاكی از اين نكته است كه نصب تابلوهاي متعدد در محدوده شهرها و رمپ و لوپ ها و نقاط مهم مانند خروجی ها كه نيازمند تمركز حواس راننده جهت تصميم گيری است بدون توجه به نظرات كارشناس ترافيك مخاطرات فراوانی برای استفاده كنندگان ايجاد می کند و فراواني بيلبوردهای تبليغاتی در اين نقاط موجب تصادفات متعدد می گردد.
از سوی ديگر در اكثر كشورهای اروپايی از جمله آلمان، نصب تابلوهاي تبليغاتي در مجاورت آزادراه ها و بزرگراه ها ممنوع است و حتی در آمريكا كه اصولا يك كشور تبليغاتی است نصب بيلبورد در بزرگراه و مجاورت آزادراه ها در فواصل دور و دور از زاويه ديد راننده و بيشتر برای استفاده سرنشينان وسایل نقليه (نه راننده) صورت مي گيرد.
محمدرضا سلیمانی کرمانی رییس دانشکده حمل و نقل در گفتگو با تین نیوز با بیان اینکه تبلیغات در سطح شهر تهران تاثیر خطرناکی بر حمل و نقل شهری داشته است، گفت: اکثر تابلوهای تبلیغاتی در شهر تهران بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب شده و یا به حدی نزدیک به آن است که راننده خودرو قادر به تشخیص به موقع علائم راهنمایی و رانندگی نیست.
وی اظهار داشت: افزایش قارچ گونه تابلوهای تبلیغاتی و عدم توجه به جانمایی مناسب، حوادث بسیاری را موجب شده که در اکثر مواقع دلیل اصلی آن بر هیچ کس آشکار نمی شود. لذا متولیان حمل و نقل شهری باید نسبت به ساماندهی و جمع آوری این بخش، توجه ویژه نشان دهند تا از معطوف شدن حواس رانندگان به آنها جلوگیری شود.
کارشناس امور حمل و نقل افزود: مشاهدات حاکی از آن است که این گونه تبلیغات منحصر به داخل شهرها نشده و در بزرگراه ها نیز این معضل با افزایش روز افزونی مواجه است و شهرداری باید توجه داشته باشد ایمنی رانندگان و سرنشینان خودروها نسبت به زیبا سازی شهر، از اولویت بیشتری برخوردار است.
وی ضمن تشکر از شهرداری در اهتمام به زیبا سازی شهرتهران، اظهار داشت: با عنایت به رتبه دوم ایران در حوادث باید تا حد امکان از پرداختن به حواشی در خیابان ها و بزرگراه های داخل و خارج از شهر کاست.
سلیمانی با اشاره به کاهش کاشت چمن در تهران، تصریح کرد: ایجاد فضاهای تفریحی و چشم نواز در بزرگراه های داخل شهر نه تنها فقدان چمن را از یاد نخواهد برد بلکه این گونه فضاها ایجاد ترافیک و بعضا وقوع حوادث را به همراه خواهد داشت.
وی تلاش شهرداری را در به تصویر کشیدن مناظر زیبا را قابل تقدیر خواند و گفت: در امور شهری باید تمامی جوانب را درنظر داشت و زیبای مناظر نباید به سویی سوق داده شود که مردم به عنوان بازدید کننده موجبات حوادث را فراهم نمایند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.