| کد خبر: 31888 |

در گفتگو با تین نیوز بررسی شد:

◄ تابلوهای تبلیغاتی و حمل و نقل شهری

تین نیوز | استاندارد طراحی آزادراه ها و بزرگراه ها كه توسط موسسه AASHTO كه يكی از معتبرترين موسسات تهیه کننده استاندارد در دنیا محسوب می شود طراحی شده حاکی از آن است که نصب تابلو و بیلبورد تبلیغاتی در خیابان های شهر و بزرگراه های داخل آن ممنوع شده است.

به گزارش تین نیوز، مطالعات و گزارشات راهنمايی و رانندگی تهران بزرگ حاكی از اين نكته است كه نصب تابلوهاي متعدد در محدوده شهرها و رمپ و لوپ ها و نقاط مهم مانند خروجی ها كه نيازمند تمركز حواس راننده جهت تصميم گيری است بدون توجه به نظرات كارشناس ترافيك مخاطرات فراوانی برای استفاده كنندگان ايجاد می کند و فراواني بيلبوردهای تبليغاتی در اين نقاط موجب تصادفات متعدد می گردد.

از سوی ديگر در اكثر كشورهای اروپايی از جمله آلمان، نصب تابلوهاي تبليغاتي در مجاورت آزادراه ها و بزرگراه ها ممنوع است و حتی در آمريكا كه اصولا يك كشور تبليغاتی است نصب بيلبورد در بزرگراه و مجاورت آزادراه ها در فواصل دور و دور از زاويه ديد راننده و بيشتر برای استفاده سرنشينان وسایل نقليه (نه راننده) صورت مي گيرد.

محمدرضا سلیمانی کرمانی رییس دانشکده حمل و نقل در گفتگو با تین نیوز با بیان اینکه تبلیغات در سطح شهر تهران تاثیر خطرناکی بر حمل و نقل شهری داشته است، گفت: اکثر تابلوهای تبلیغاتی در شهر تهران بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب شده و یا به حدی نزدیک به آن است که راننده خودرو قادر به تشخیص به موقع علائم راهنمایی و رانندگی نیست.

وی اظهار داشت: افزایش قارچ گونه تابلوهای تبلیغاتی و عدم توجه به جانمایی مناسب، حوادث بسیاری را موجب شده که در اکثر مواقع دلیل اصلی آن بر هیچ کس آشکار نمی شود. لذا متولیان حمل و نقل شهری باید نسبت به ساماندهی و جمع آوری این بخش، توجه ویژه نشان دهند تا از معطوف شدن حواس رانندگان به آنها جلوگیری شود.

کارشناس امور حمل و نقل افزود: مشاهدات حاکی از آن است که این گونه تبلیغات منحصر به داخل شهرها نشده و در بزرگراه ها نیز این معضل با افزایش روز افزونی مواجه است و شهرداری باید توجه داشته باشد ایمنی رانندگان و سرنشینان خودروها نسبت به زیبا سازی شهر، از اولویت بیشتری برخوردار است. 

وی ضمن تشکر از شهرداری در اهتمام به زیبا سازی شهرتهران، اظهار داشت: با عنایت به رتبه دوم ایران در حوادث باید تا حد امکان از پرداختن به حواشی در خیابان ها و بزرگراه های داخل و خارج از شهر کاست.

سلیمانی با اشاره به کاهش کاشت چمن در تهران، تصریح کرد: ایجاد فضاهای تفریحی و چشم نواز در بزرگراه های داخل شهر نه تنها فقدان چمن را از یاد نخواهد برد بلکه این گونه فضاها ایجاد ترافیک و بعضا وقوع حوادث را به همراه خواهد داشت.

وی تلاش شهرداری را در به تصویر کشیدن مناظر زیبا را قابل تقدیر خواند و گفت: در امور شهری باید تمامی جوانب را درنظر داشت و زیبای مناظر نباید به سویی سوق داده شود که مردم به عنوان بازدید کننده موجبات حوادث را فراهم نمایند.    

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.