| کد خبر: 31571 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ تمدید مذاکرات هسته ای و رقابت خارجی ها برای حضور در بازار خودروی ایران

تین نیوز | نهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران که در نوع خود بزرگ ترین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو خاورمیانه محسوب می شود، با مشارکت بیش از 800 شرکت داخلی و خارجی و با حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه حدود 450 شرکت داخلی و 440 شرکت خارجی، جدیدترین تجهیزات، صنایع و خدمات مرتبط با حوزه قطعات و مجموعه های خودرو را به نمایش گذاشته اند. در این نمایشگاه تعداد کشورهای خارجی از 15 به 20 کشور افزایش یافته است. همچنین حضور شرکت های داخلی هم امسال 12 درصد افزایش نشان می دهد. آلمان، ترکیه، ژاپن، ایتالیا، آرژانتین، هند، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، برزیل، بلژیک، چین، عربستان، تایوان، تایلند، کره جنوبی، بوسنی، هلند، سوئد و اتریش کشورهایی هستند که در نمایشگاه مجموعه های خودرو تهران حضور دارند.

در همین رابطه، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با تین نیوز در خصوص حضور فرانسه به عنوان بزرگترین همکار خودرویی ایران در نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو در تهران ،اظهار داشت: فرانسه به عنوان قدیمی ترین کشور حاضر در صنعت خودروی کشور، استقبال خوبی برای ادامه روند حضور خود در ایران نشان داده است.

محمد رضا نجفی منش با بیان اینکه فرانسه سالیان دوری در صنعت خودرو ایران حضور داشته، افزود: هیات بزرگی متشکل از خودرو سازان و تولید کنندگان قطعات از این کشور تا پایان امروز وارد تهران خواهند شد تا در همایش بزرگی که به این منظور برگزارخواهد شد، شرکت نمایند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: همکاری ایران با تولید کنندگان دیگر کشور ها از جمله فرانسه وارد مرحله جدیدی شده که بر اساس آن باید شرکت های خارجی علاوه بر ایجاد شرکت های مشترک تولید قطعات، دانش فنی آن را نیز به کشور وارد ساخته و بخش کلانی از قطعات را برای ایران داخلی سازی نمایند.

این فعال بخش صنعت قطعه کشور در ادامه گفتگو با تین نیوز تصریح کرد: حضور خودرو و قطعه سازان فرانسه در ایران بسته به شرایط سیاسی قابل تغییر بوده و قطعا با حاکم شدن شرایط عادی بر این بخش، حضور دیگر کشورها را نیز درصنعت خودروی ایران شاهد خواهیم بود.

نجفی منش در خصوص حضور دیگر کشورها پس از تمدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 در روزهای اخیر، تاکید کرد: پیش بینی در این رابطه راحت نیست گو اینکه در حال حاضر تحریم های بخش خودرو به حالت تعلیق درآمده اما دیده شد که صنعت خودرو کشور حتی در شرایط تحریم نیز از تلاش وپیشرفت باز ناایستاد و حرکت رو جلوی خود ادامه داد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تلاش برای حذف تحریم ها از کشور، اظهار داشت: چنانچه این اتفاق در کشور حادث شود، شکوفایی صنعت بیش از گذشته جامه عمل خواهد پوشید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.