| کد خبر: 30528 |

آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ۱،۲ میلیارد یورویی فرودگاهی با مشارکت فرانسه و چین

تین نیوز | مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری از مذاکره با منطقه آزاد ارس برای احداث شهر فرودگاهی خبر داد و گفت: آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در ترمینال دوم فرودگاه امام اعلام کردیم تا از طریق فاینانس چین، مدیریت مالی خود و اجرا توسط فرودگاه لیون فرانسه، این پروژه به سرانجام برسد.
 
حسین خالقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال مذاکره با شرکت فرودگاه‌های کشور برای سرمایه‌گذاری در فاز دوم توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم.
 
وی ادامه داد: طبق برآورد شرکت فرودگاه‌های کشور فاز دوم ترمینال مسافری دوم فرودگاه امام خمینی (ره) به ظرفیت 20 میلیون مسافر در سال و حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 200 میلیون یورو خواهد بود.
 
خالقی بیان کرد:‌ این مشارکت با جوینت‌های خارجی از کشور‌های فرانسه و چین شامل فرودگاه لیون فرانسه و شرکت CSCEC چین‌ است.
 
مدیرعامل شرکت ساناپرداخت ارس اظهار داشت: به شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام آمادگی کرده‌ایم که برای حضور در این عرصه وارد می‌شویم، شرکت چینی تأمین مالی‌ را بر عهده دارد، شرکت فرانسوی عملیات اجرایی را انجام می‌دهد و مدیریت سرمایه‌گذاری بر عهده شرکت ایرانی است.
 
وی افزود:‌ در حال حاضر یک سری سؤالات فنی-اقتصادی از شرکت فرودگاه‌های کشور درباره فرودگاه امام داشته‌ایم که از پاسخ این سوالات، برای انجام مطالعه خود استفاده می‌کنیم و در صورت توافق وارد قرارداد می‌شویم.‌
 
مذاکره با منطقه آزاد ارس برای احداث شهر فرودگاهی
خالقی بیان کرد: با منطقه آزاد ارس برای احداث شهر فرودگاهی مذاکراتی داشته‌ایم؛‌ در این پروژه فرودگاه لیون فرانسه به عنوان سرمایه‌گذار وارد می‌شود و جذب سرمایه و مدیریت سرمایه‌گذاری بر عهده شرکت ایرانی است.
 
وی یادآور شد: پیش‌نویس تفاهم‌نامه را به سازمان منطقه آزاد ارس ارائه داده‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم.
 
خالقی گفت:‌ در این منطقه شهر فرودگاهی احداث می‌شود که هزینه تکمیل زیرساخت ابتدایی آن 5 میلیون یورو است.
 
وی درباره احتمال تحریم نقل و انتقال پول برای این شرکت ایرانی اظهار داشت: مجوزهای لازم را از وزارت خزانه‌داری آمریکا اخذ کرده‌ایم بنابر این تحریم‌ها شامل ما نمی‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آدرس دان 0 0

    تا جائی که من می دانم این گونه سرمایه گذاری ها باید در قالب شهر فرودگاهی وبه مدیریت دکتر شیرازیان انجام شود. لطفا به آقای خالقی بفرمائید کمی صبر بفرمایند تا من آدرس مجری طرح توسعه فرودگاه امام و شهر فرودگاهی را برایشان ایمیل کنم تا با داشتن آدرس مستقیم بروند اونجا این جوری یک وقت تو راه گم می شوند و سرمایه شان تو دست انداز … از دست می رود ما گفتیم فردا گله نکنید که من نمی دانست م اونها گفتند ما همه کاره ایم