| کد خبر: 29037 |

در بازدید از غرفه تین نیوز در نمایشگاه مطبوعات مطرح شد؛

◄ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ۵۰ فروند هواپیما قطعه جدید می‌خواهند

تین نیوز | دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: بر اساس آخرین آماری که در اختیار داریم، بیش از 50 فروند از هواپیماهای ما نیاز به قطعات جدید دارند.

محمدحسن آصفری، با حضور در غرفه تین نیوز در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به خبرنگار تین نیوز اظهار کرد: در گزارشی که از سازمان هواپیمایی کشوری گرفتیم مشخص شده که متاسفانه کشورهای غربی به تعهدات خود در واردات قطعات هواپیما به درستی عمل نکردند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی در واردات قطعات هواپیما گزینشی عمل کردند، گفت: نقشه ها و دستورالعمل هایی که شرکت هواپیمایی بوئینگ در اختیار ایران قرار داده، بسیار ناچیز است و درست مثل این است که خودرویی داشته باشید اما سوییچی برای روشن کن ردن آدر اختیارتان نباشد و فقط روش هایی برای استفاده بهتر از آن را بدانید.

نماینده مردم اراک، سهم نقشه ها و دستورالعمل ها را در نوسازی ناوگان، بسیار ناچیز دانست و تصریح کرد: نقشه به تنهایی کافی نیست، بلکه باید در کنار آن قطعات مورد نیاز هواپیما هم در اختیار ایران قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگرچه تعداد محدودی قطعات وارد شده، اما جوابگوی نیاز کشور نیست.

آصفری با بیان اینکه ما در صنایعی که محصولات آن مورد استفاده عموم مردم است، تحریم هستیم اظهار کرد: بر اساس آخرین آماری که در اختیار داریم، بیش از 50 فروند از هواپیماهای ما نیاز به قطعات جدید دارند.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در پایان گفت: غربی ها در بحث تحریم ها سعی دارند، فشار خود را از ناحیه اجتماعی بر ایران افزایش دهند که عدم ارسال قطعات در بخش حمل و نقل، یکی از نمونه های بارز این موضوع است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.