| کد خبر: 27928 |

ایجاد واحد تقرب پرواز و اصلاح مسیرهای هوایی در بوشهر

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر از ایجاد واحد تقرب پرواز در بوشهر و تلاش برای اصلاح مسیرهای هوایی در این استان خبر داد.
 
عباس محمدی در ارتباط با وضعیت فرودگاه‌های استان بوشهر و افزایش پروازهای عبوری از آسمان بوشهر اظهار داشت: از سال گذشته بر توسعه زیرساخت‌های هوانوردی در بوشهر تمرکز کردیم و تخصص خود بنده نیز کنترل ترافیک هوایی است.
 
وی بیان کرد: از سال گذشته پیش‌بینی اتفاقات اخیر در کشورهای همسایه و افزایش حجم پروازهای عبوری را از ایران نمی‌کردیم و این موضوع را مدیون ناامنی بقیه مناطق هستیم.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر تصریح کرد: کاری که از سال گذشته در استان بوشهر آغاز کردیم اصلاح ساختار مسیرهای هوایی است و در این زمینه همچنان تلاش خود را ادامه می‌دهیم.
 
محمدی بیان کرد: در این راستا واحد تقرب پرواز در فرودگاه بوشهر ایجاد کردیم و در ایجاد آن از سیستم sitti ایتالیا استفاده شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود تحریم‌ها، موفق شدیم این سیستم را وارد کشور کنیم و استان بوشهر تنها استانی بود که سال گذشته این سیستم را افتتاح کرد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر در ارتباط با کارکردهای واحد تقرب پرواز گفت: با استفاده از این سیستم امکان دارد اگر ترافیک عبوری زیاد شود، جوابگوی ترافیک باشیم و این واحد مسیرهای ترمینالی و حتی بین‌المللی را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
محمدی افزود: واحد تقرب پرواز موجب می‌شود، کنترل ترافیک هوایی در سطح فرودگاه‌های استان ارتقا قابل توجهی داشته باشد.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر تصریح کرد: ایجاد این واحد را در کتاب ait(مرجع هوانوردی ایران) درج شده تا تمام کشورها از امکانات موجود در فرودگاه‌های بوشهر مطلع باشند.
 
وی ادامه داد: اصلاح مسیرهای هوایی بوشهر از دیگر برنامه‌های در دستور کار ماست و در همین راستا دکل دوم را نصب کردیم، این سامانه به ترافیک عبوری و فرودگاهی کمک می‌کند.
 
محمدی اظهار داشت: تجهیز واحد ایمنی و آتش نشانی فرودگاه بوشهر بعد از 40 سال نیز از دیگر اقداماتی بود که انجام گرفت.
 
مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر با بیان اینکه برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در فرودگاه‌های بوشهر در یکسال گذشته 10 میلیارد تومان هزینه کردیم، گفت: یکی از کارکردهای فرودگاه، هوانوردی و ترافیک عبوری است و در این راستا باید مسیرهای هوایی منتهی به بوشهر اصلاح کنیم.
 
محمدی با بیان اینکه چهار فرودگاه بوشهر، بهرگان، خارگ و عسلویه در استان بوشهر فعال هستند، ادامه داد: در این راستا تلاش می‌کنیم ترافیک هوایی از سمت شیراز به بوشهر و یا عراق به بوشهر را اصلاح کنیم، ضمن اینکه فرودگاه‌های بوشهر در حال حاضر روی ترافیک خروجی کشور قرار ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.