| کد خبر: 268122 |

◄ وعده آغاز عملیات اجرایی راه آهن رشت آستارا تا چند روز آینده جدی است؟

امیدواریم در روزهای آینده در تهران موافقتنامه اجرایی این پروژه را با روس ها امضا کنیم و عملیات اجرایی راه آهن رشت آستارا شروع شود.

تین نیوز

در حالی که وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته عنوان کرد که عملیات اجرایی راه آهن رشت آستارا در روزهای آینده آغاز می شود سفیر ایران در روسیه نیز روز گذشته ( 23 بهمن ) گفت: امیدواریم در روزهای آینده در تهران موافقتنامه اجرایی این پروژه را با روس ها امضا کنیم و عملیات اجرایی راه آهن رشت آستارا شروع شود.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش 16 بهمن در حاشیه مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده در جمع خبرنگاران وعده داد: قرارداد تجاری و اجرایی در روزهای آتی بین دو شرکت مجری امضا و عملیات اجرایی نیز آغاز می شود.

وی ادامه داد: قرارداد با یک شرکت روس است و از طریق وام دولتی بخشی از تامین مالی پروژه انجام می شود و این طرح طبق زمان بندی اعلام شده در حال انجام است.

در عین حال خبرگزاری ایسنا روز گذشته نوشته است که کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه با ارسال یک پیام تصویری به همایش اقتصاد دریا محور ایران با بیان اینکه کریدور شمال جنوب سه شاخه شرقی، غربی و ترکیبی دارد، گفته است: شاخه غربی کریدور شمال جنوب بین روسیه - جمهوری آذربایجان - ایران قرار دارد، در سال ٢٠٢٣ در حضور روسای جمهور دو کشور قطعه ریلی باقی مانده در این مسیر کلید خورد و در تهران موافقت نامه آن بین دو کشور ایران و روسیه امضا شد.

جلالی خاطر نشان کرد: امیدواریم در روزهای آینده در تهران موافقتنامه اجرایی این پروژه را با روس ها امضا کنیم و عملیات اجرایی راه آهن رشت - آستارا شروع شود.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه شاخه سوم این کریدور شمال جنوب و کریدور ترکیبی روسیه و ایران از مسیر دریای خزر است، افزود: این کریدور ترکیبی اهمیت بسیار بالا دارد و بهترین کریدور می تواند باشد، چرا که بدون کشورهای واسط به روسیه متصل می شویم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.