| کد خبر: 267493 |

◄ خرابی قطار در خط یک مترو/ راهبران قطار از ظلم هایی که در خط یک رخ داد، می گویند

راهبران مترو می گویند: تا زمانی که ظلم هایی که در خط یک رخ داد را جبران نکنید با بهترین قطارها هم مشکلات وجود خواهند داشت. با بروز ترین سلاح ها و سرباز ناراضی به جنگ رفتن نتیجه ای جز شکست ندارد.

تین نیوز

اگرچه مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران موضوع خرابی قطار در خط یک مترو در روز شنبه ۳۰ دی، به ضعف قطارهای DC در نوع طراحی شان دانست اما راهبران قطارهای خط یک مترو دلایل دیگری را نیز در بروز این مشکلات دخیل می دانند.

به گزارش تین نیوز، مسعود درستی امروز به یکی از خبرگزاری ها گفته که خرابی قطار در روز شنبه 30 دی ماه در خط یک مترو، برخلاف اظهارات رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا ربطی به اورهال نشدن قطارهای مترو و فرسوده بودن ناوگان نداشت، بلکه به ضعف قطارهای DC در نوع طراحی شان مرتبط است.

وی افزود: یعنی همان طور که مثلا سیستم خنک کننده یا گیربکس برخی خودروهای داخلی ضعیف است، قطارهای DC از ابتدا با ضعف هایی مواجه بوده اند و این ضعف ها از همان ابتدای ورود این قطارها به ناوگان متروی تهران وجود داشته است و ربطی به اورهال شدن یا نشدن آن ها ندارد. 

درستی خاطرنشان کرد: با وجود ضعف هایی که از ابتدا در طراحی قطارهای DC وجود داشته است، شرکت بهره برداری مترو در سال های اخیر تلاش کرده که با انجام تعمیرات و نصب قطعات مناسب، این ضعف ها را به حداقل برساند، ولی این مشکلات هیچ وقت به صفر نرسیده است و نخواهد رسید. اتفاقی مشابه آنچه روز ۳۰ دی در خط یک مترو رخ داد نیز ۱۴ ماه قبل در خط ۲ رخ داده بود که آن مسئله هم ربطی به تاخیر در اورهال قطارها یا فرسودگی ناوگان یا وجود مشکل در تامین قطعات نداشت. 

این اظهارات مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در حالی بیان می شود که کانال راهبران مترو تهران در این مورد نوشته است: خوشحالیم که معضل روز شنبه خط یک را به فرسودگی ناوگان نسبت ندادید و به درستی فرمودید این مشکل بارها در مورد قطارهای DC رخ داده است.

در ادامه این مطلب آمده است: در راستای رفع این عیب در مدیریت های گذشته خط یک، روش مقابله و احیا به راهبران آموزش داده می شد ولیکن فاکتور دیگری نیز نیاز است که آن آرامش و تمرکز راهبر قطار معیوب در هنگام بروز بحران است!

در این مطلب تاکید شده است: مهر ماه گذشته راهبران خط یک طی نامه ای با ۲۵۰ امضا مشکل مدیریتی خط یک را به شما گوشزد کردند ولی شما ترجیح دادید به این اعتراض وقعی ننهید.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: مدیر مورد حمایت شما هم به جای آموزش صحیح و مستمر و همچنین ایجاد آرامش فکری راهبران خط یک، دست به تسویه حساب های شخصی خود زد و آرامش را از آنان سلب نمود و در سایه حمایت شخص جنابعالی از این نوع مدیریت در خط یک، حق های زیادی ضایع و گواهینامه ها نیز باطل شد و تغییر پست و تغییر خط صورت گرفت و جو نارضایتی به وجود آمد.

در ادامه تاکید شده است: تا زمانی که ظلم هایی که در خط یک رخ داد را جبران نکنید با بهترین قطارها هم مشکلات وجود خواهند داشت. با بروز ترین سلاح ها و سرباز ناراضی به جنگ رفتن نتیجه ای جز شکست ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    این مدیر که در جواب انتقادات سازنده دست به تسویه حساب شخصی زده سریع باید اخراج بشه چون برای پست و مقام امده نه خدمت به مردم

  • سعید 0 0

    اظهاراتی از نوع این مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران مایه شرم سازی و سر افکندگی شرکت مترو است.بخصوص مهندسان ماهر و دانای این مجموعه. ایشان عزم جرمی دارند که کوتاهی های خود را توجیه کنند، حتی اگر ناقض بدیهیات فنی باشد.
    اینکه خرابی یک قطار را که مدتهاست از زمان اورهال آن گذشته به طراحی اولیه آن نسبت بدهیم نهایت بی اطلاعی از فرایند مهندسی و ساخت تجهیزات ناقله ریلی و سیستم های نگهداری و تعمیرات است. اگر منشا مشکلات این قطار ها مربوط به طراحی سیستم برق DC است پس چطور این قطار ها در این همه سال بخوبی سرویس دهی کرده اند ؟ مگر فقط قطار های مترو تهران مجهز به سیستمDC هستند؟ در دنیا بگردید و ببینید که هنوز هم قطار ها و لکوموتیو های DC استفاده میشوند.این مثل اینست که رادیاتور خودروتان را به امان خدا رها کنید و پس از اینکه جرم گرفت و ماشین جوش آورد تقصیر را بیندازید به گردن شرکت رادیاتور ساز که آنرا طراحی کرده است.
    ایشان قبلا هم در مورد ساخت خط مترو پرند بصورت تک خطه در فشانی های مشابهی انجام داده اند.

  • ناشناس 1 0

    بزرگترین فاجعه بیعدالتی در انتخاب مدیران متخصص وصالح است شایسته سالاری در کشور مرده ودفن شده است