| کد خبر: 24094 |

وقوع حادثه ریلی در خط آهن سراسری / محور ریلی جنوب بازهم مسدود شد

تین نیوز | در حالی از حادثه قبلی ریلی در لرستان چند هفته ای نمی گذرد که بازهم با وقوع حادثه در بین دو ایستگاه تنگ پنج و تنگ هفت در محدوده استان لرستان محور ریلی جنوب مسدود شد.
 
مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان اظهار داشت: یک قطار باری عصر چهارشنبه در داخل تونل موجود در مسیر بین دو ایستگاه تنگ پنج و تنگ هفت دچار حادثه شد.
 
رضا آریایی با اشاره به وقوع این حادثه در مرز دو استان لرستان و خوزستان افزود: در جریان این حادثه واگن های این قطار باری از هم جدا شده و به خط آهن آسیب وارد کرده است.
 
وی با بیان اینکه ساعت 18 و 30 دقیقه عصر چهارشنبه گزارش وقوع این حادثه به مدیریت بحران ارائه شد افزود: نیروهای فنی راه آهن در حال تعمیر مسیر هستند ولی این کار چندین ساعت به طول خواهد انجامید.
 
آریایی با اشاره به ارائه درخواست برای اعزام اتوبوس به منطقه برای انتقال مسافران قطاهای موجود در مسیر افزود: در این راستا مطابق روال حوادث گذشته 40 دستگاه اتوبوس از طریق اداره کل حمل و نقل و پایانه های لرستان و شهرداری بروجرد برای انتقال مسافران تهیه و اعزام شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایمانی 0 0

    متاسفم از اینکه میلیاردها تومان در این سوانح خسارتزده میشود ولی کسی جوابگو نیست ایا زمان ان نرسیده این مدیران سهل انگار بی توجه جابجا شوند و سکان امور دبستان تنومند دلسوزان با تجربه سپرده شود.

  • کارشناس مهندسین مشاور 0 0

    ملت شریف ایران باید چند نکته اساسی را بدانند: ۱ - دراین مسیر بدلیل وجود قوسهای با شعاع کم یعنی ۳۵۰ به بالا اغلب سرعت قطار ها براساس مشخصات هندسی مسیر محدودیت سرعت داریم یعنی مشکلی برای تردد نیست و بالغ بر ۷۰ سال تردد در این مسیر گواه بر این امر است ۲ - بدلیل شعاع کم قوس ها فرسایش و خوردگی در این نقاط بیشتر است و برای همین مسئولین خط موظفند این نقاط را بصورن مداوم بازدید و در صورت وجود مشکل رفع کنند. ۳ - معمولا هر ۱۵ سال یک بار بایستی بازسازی کامل انجام بشود این امر در این مسیر حدود ۱۰ سال پیش توسط شرکت تراورس انجام شده. لذا فقط کافی است مسیر در نقاط اسیب دیده بهسازی شود و با توجه به مسئولیت اداره کل خط این امر در کلیه خطوط باید لحاظ و انجام گردد. نتیجه: این خط همانند سایر خطوط می باشد ولی بدلیل بی توجهی مدیران وقت این سوانح هر هفته تکرار می شو د چرا که تنها سوانح به این محور بر نمی گردد ما شاهد سوانح در سطح کشور هستیم و خصوصا محور تهران - مشهد براین مشکل اساس در ضعف مدیریت شرکت راه اهن بوده و مسئولین راه اهن پاسخگو هستند از وزیر محترم خواهشمندیم تا قبل از وقوع سانحه دلخراش دیگر ی موضوع را جدی گرفته و فکری به حال راه اهن نمایند.. والسلام و علیکم -

  • کریم شادی 0 0

    یکی از اقدامات مهم در بهبود اندرکنش چرخ و ریل جهت ارتقا ایمنی و جلوگیری از خروج از خط، سنگ زنی و اصلاح پروفیل ریل است. اینجانب از چگونگی انجام این مهم در راه آهن بی اطلاع هستم اما بعید می دانم به این موضوع حیاتی بطور جدی پرداخته شود.