◄ واقعی شدن کرایه ها بهتر است یا حمایت های ناچیز دولتی؟
وقتی تمام مخارج رانندگان به جز حق بیمه و سوخت گران بود و از قیمت کامیون گرفته تا لوازم بی کیفیت یدکی و لاستیک به صورت آزاد محاسبه می شود، چرا باید بازنشستگی یک راننده بعد از 30 سال خدمت، حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان یعنی معادل کف حقوق بازنشستگی پرداختی در کشور باشد؟
همزمان با شروع سال جدید و انتشار مبالغ سهم حق بیمه رانندگان برای سال جاری، یک راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا به نقد شرایط بیمه رانندگان پرداخت.
به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی در این مورد در شبکه های اجتماعی نوشت: یکی بزرگترین اشتباهات رانندگان، در مورد حق بیمه آن است که دولت مقداری از آن را تقبل کرده است.
این راننده کامیون افزود: به همین دلیل و برای پرداخت حق بیمه کمتر، دولت این شغل تخصصی را یک شغل معمولی و ساده لحاظ می کند.
بیشتر بخوانید: مبلغ حق بیمه رانندگان ناوگان عمومی در سال 1400 + جدول
او تاکید کرد: وقتی تمام مخارج رانندگان به جز حق بیمه و سوخت گران بود و از قیمت کامیون گرفته تا لوازم بی کیفیت یدکی و لاستیک به صورت آزاد محاسبه می شود، چرا باید بازنشستگی یک راننده بعد از 30 سال خدمت، حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان یعنی معادل کف حقوق بازنشستگی پرداختی در کشور باشد؟
شریعتی عنوان کرد: یکی از عوامل اصلی پرداخت این حداقل حقوق بازنشستگی، همین کمک دولت در زمینه پرداخت حق بیمه رانندگان است زیرا رانندگان به جای آن که در پی واقعی شدن کرایه ها و تلاش برای لحاظ شدن این شغل به عنوان یک شغل تخصصی در کشور باشند، از افزایش حق بیمه انتقاد دارند.
این راننده کامیون گفت: معتقدم اگر حق و حقوق رانندگان به طور واقعی پرداخت شود آنان احتیاجی به کمک دولت نداشته و به جای حدود 500 هزار تومان حق بیمه، چند برابر پرداخت می کنند تا در زمان بازنشستگی محتاج و درمانده نباشند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.