| کد خبر: 21159 |

آینده نویدبخش خودروهای مرتبط

تین نیوز| باشگاه چرچیل در ناحیه سان خوزه، میزگردی را با عنوان "آینده نویدبخش خودروی مرتبط" در ماه آگوست پیرامون موضوع خودروهای مرتبط و تحقق عملی این فناوری برگزار نمود. این میزگرد توسط جیمی باترز از اخبار بلومبرگ اداره می شد و اعضای آن عبارت بودند از راب کسانگور از Nvidia، جوناه جانگ ویرث از مرکز تحقیق و توسعه مرسدس بنز در آمریکای شمالی، جام میزنر از صندوق سرمایه گذاری حمل و نقل و مارتن سیریوس از مرکز تحقیقات نیسان در دره سیلیکون.
ایده های تولید شده در اولین مرحله بحث به این نقطه منتهی شد که معانی مختلف خودروی مرتبط عبارتند از:

- اینترنت در خودرو،

- ارتباط پذیری میان خودروها،

- یک شبکه اینترنت خودرویی،

- ارتباطات خودرو-خودرو (V2V)،

- ارتباطات خودرو-زیرساخت (V2I).

پرسش اصلی طرح شده در بعدازظهر این بود که این ارتباط پذیری چگونه می تواند در خدمت منافع جامعه، مشتریان و سازندگان خودروها باشد؟

پاسخ های بدست آمده، گستره ای از ارتقای ایمنی رانندگی در کنار بهبود ایمنی عابرین گرفته تا مدیریت و برنامه ریزی خودرو به عنوان گرهی از شبکه اینترنت را در بر می گرفت. قدرت محاسباتی در یک خودروی مدرن آن را به یک ابر رایانه متحرک تبدیل می سازد و با استفاده از این قدرت می توان نوعی یادگیری ماشینی خلق کرد که قادر به بهینه سازی مسیرهای سفر یا زمان سفر روزانه، صرفه جویی در انرژی و یا سایر کارکردهای هوشمندانه باشد.

رای مشترک اعضای میزگرد این بود که خودروی مرتبط به معنی یک وسیله نقلیه خودمختار نیست. واقعیت این است که یک وسیله خودمختار نیاز به ارتباط با سایر خودروها یا وابستگی به داده ها ندارد و در واقع با اتکا به خود، بهتر عمل می کند.

ارتباطات خودرویی معمولا در خدمت سرنشینان است و بجای ارتباطات بلادرنگ با خودرو برای کارکردهای رانندگی، وضعیت سفر خودرو بطور مداوم به ابر رایانشی (Cloud) ارسال می شود. سپس این داده های سفر ارسال شده، قبل از سفر بعدی با خودرو مورد استفاده قرار می گیرد تا حالت "خودمختار" خودرو با اطلاعات جدید بروز شده و با شرایط مورد نیاز تطابق یابد.

کاربردهای ارتباطات V2V هم اکنون در حال پیشرفت هستند. برخی خودروها در حال حاضر به کاربرد هشدار الکترونیکی ترمز ناگهانی (EEBL) مجهز شده اند. نصب این کاربرد بزودی اجباری می شود و خودرو را قادر می‌سازد در هنگام ترمز ناگهانی، یک هشدار خودکار به اتومبیل های مجاور ارسال کند. به محض دریافت اطلاعات این رویداد، خودروی دریافت کننده، مرتبط بودن رویداد با وضعیت خودش را بررسی و در صورت مثبت بودن، هشداری به راننده می دهد تا از وقوع تصادف اجتناب شود. این کاربرد بویژه وقتی خط دید خودرو توسط وسایل نقلیه دیگر یا شرایط بد آب و هوایی مسدود شده است، بسیار مفید واقع می شود.

این سامانه در همراهی با شیوه خودکارسازی  (مشارکت معیارهای پیشگیری از تصادف( پیاده سازی شده است. این معیارها به عنوان استانداردهای سازگار طراحی شده اند تا امکان تعامل میان مدل های مختلف خودرو را فراهم سازند، که بنوبه خود ظرفیت قابل ملاحظه ای را برای کاهش تصادفات جاده ای فراهم می سازد. این مشارکت در تمامی سطوح زنجیره تامین برقرار شده است و منحصر به تامین کنندگان رده اول، دوم یا سوم نیست.

اعضاء میزگرد در مرحله بعد به پیش بینی ده سال آینده پرداختند. مطابق این پیش بینی ها، فناوری های مجزا با یکدیگر ترکیب شده و بصورت یک مرکز داده متحرک یکپارچه در می‌آید که در حقیقت همان خودرو است. این پدیده در سوانح جاده ای و تلفات مربوط به جاده ها کاهش قابل ملاحظه ای ایجاد خواهد کرد. هوشمندی بالاتر برای ماشین های محاسبات درون خودرو همراه با دسترسی به ابر رایانشی، امکان کاهش مصرف انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی را فراهم خواهد ساخت.

بزرگترین نگرانی اعضاء میزگرد، امنیت جهانی داده ها و نه تنها قابلیت سرقت داده های کاربران، بلکه تسلط بر جریان پیامهای خودرویی و برنامه ریزی مجدد خودرو و تبدیل آن به یک سلاح است. حفاظت از خودرو ازطریق ارتباطات امن و مورد اعتماد و دربرداشتن حالت " قطع انتقال داده ها"، کلید مهمی در پذیرش گسترده این فناوری خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.