| کد خبر: 21030 |

باز هم واژگونی تانکر سوخت در لرستان

تین نیوز | سریال واژگونی تانکرهای سوخت در لرستان همچنان ادامه دارد!
 
یک دستگاه خودرو حامل 23 هزار لیتر نفت بعلت نقص فنی خودرو در نزدیکی شهر زاغه که از پالایشگاه آبادان به مقصد پتروشیمی استان مرکزی در حرکت بود، واژگون شد.
 
سالاروند مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان به همراه کارشناسان دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در محل حضور یافتند و با بررسی موضوع با مراجعه به بخشداری زاغه و تشکیل جلسه و تنظیم صورتجلسه از اقدام کارشناسان شرکت نفت که قصد تخلیه تانکر واژگون شده را در محل داشتند، ممانعت به عمل آوردند.
 
مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در این باره گفت: تخلیه موادنفتی به محیط‌های پذیرنده تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و ممنوع است چرا که تخلیه این مقدار حجم بالای مواد نفتی احتمال بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی از جمله خطر اشتعال و همچنین خطر آلوده‌شدن خاک و منابع آب‎های زیر زمینی و ... وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: در این راستا کارشناسان محیط‌زیست و دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان صورتجلسه‎ای مبنی بر الزام شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان به تخلیه تانکر و انتقال موادنفتی به محل مناسب تنظیم کردند و بخشداری زاغه نیز در این زمینه در حال پیگیری موضوع است.
 
سالاروند ادامه‌داد: از مسئولان وزارت راه و شهر سازی درخواست داریم که بر کار عبور مرور این کامیون‎های حامل موادسوختی که برای طبیعت آلاینده هستند بیشتر نظارت کنند، یعنی ساعت‎های عبوری آنها را طوری تنظیم کنند که ساعت خواب نباشد تا شاهد این چنین اتفاقاتی که متاسفانه در استان ما به دلیل در مرکزیت قرار گرفتن انتقال مواد سوختی قرار گرفته، نباشیم.
 
مسئول اداره نظارت و پایش لرستان افزود: همچنین مسئولان پلیس راهور بر ساعت عبور و مرور این تانکرها بیشتر نظارت کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.