| کد خبر: 20846 |

مدیرعامل شرکت توکاریل در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ توجه ویژه دولت یازدهم به بخش خصوصی حمل ونقل ریلی

تین نیوز| بخش حمل و نقل بـه واسـطه ارزش افـزوده بـالا و ایجاد زیرساخت های توسعه در سـایر بخـش هـای اقتـصادی ازاهمیت ویژه ی (بـه خـصوص در کـشورهای در حـال توسـعه) برخوردار است لذا وجود تعاملی سازنده مابین دولت یازدهم و بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ریلی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

آقای مهندس بهرام پرورش مدیر عامل شرکت توکاریل در گفتگو با تین نیوز در خصوص تعامل دولت یازدهم  با بخش خصوصی حمل و نقل ریلی گفت: دولت یازدهم توجه ویژه بسیار مناسبی نسبت به توسعه حمل و نقل ریلی در کشور داشته و تاکنون اقدامات خوبی را هم انجام داده است.

وی ابراز داشت: دولت با اقداماتی نظیر عدم افزایش حق دسترسی راه آهن، برنامه ریزی جهت کاهش سهم درآمدی راه آهن از کرایه حمل به دنبال افزایش سودآوری شرکت های حمل و نقل ریلی در بخش بار و برنامه ریزی جهت تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صنعت حمل و نقل ریلی در بخش باری امکان رقابت حمل ریلی با حمل جاده ای فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت توکاریل تحریم های خارجی و محدودیت های داخلی را مهم ترین مشکلات شرکت های خصوصی فعال در صنعت حمل و نقل بیان کرد و گفت: در دو سال اخیر با افزایش نرخ ارز هزینه های تأمین قطعات خارجی افزایش چشمگیری داشته است. از طرف دیگر نیز با توجه به تحریم های بین المللی، امکان تأمین برخی قطعات خارجی از فروشندگان اروپایی فراهم نشده است.

وی در خصوص چگونگی رفع  موانع و مشکلات موجود بر سر راه شرکت های خصوصی فعال در صنعت حمل و نقل عنوان کرد: باتوجه به پیگیری های شرکت توکا ریل به خصوص در ارتباط با قرارداد ساخت واگن با شرکت واگن پارس برخی قطعات کلیدی با تأیید راه آهن جمهوری اسلامی ایران از سایر فروشندگان خارجی تأمین شد.

گفتنی است موضوع استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی از سوی شرکت توکاریل به عنوان اولین شرکت در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی در حال پیگیری است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.