| کد خبر: 18572 |

آمادگی حمل‌ونقل عمومی پایتخت برای‌آغازسال تحصیلی

تین نیوز | نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر ۹۳ به‌منظور آمادگی ناوگان حمل‌ونقل شهری برای جابه‌جایی ۲ میلیون دانش‌آموز و دانشجوی پایتخت از اول مهر‌ماه برگزار شد.
 
موضوع ارتقا و بهبود فرهنگ در بخش ترافیك برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سعی می‌شود از سال جدید تحصیلی به‌عنوان یك فرصت طلایی برای فرهنگ‌سازی‌ در این بخش استفاده شود.

حجت‌الله بهروز قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران در این جلسه تصریح كرد كه تمام توان خود را به‌كار می‌گیریم تا مسائل و مشكلات ترافیكی شهر را به حداقل برسانیم و بتوانیم از ابتدای پاییز، فصل خوشی را برای عموم شهروندان تهرانی به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز رقم بزنیم.
 
به‌منظور اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درباره استفاده دانش‌آموزان از تخفیف ویژه از ناوگان حمل‌ونقل شهری همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی، تخفیف 50درصدی به دانش‌آموزان در استفاده از اتوبوس و مترو از مهر‌ماه ارائه می‌شود كه هدیه مدیریت شهری به یك‌میلیون دانش‌آموز تهرانی است.
 
برخورد جدی با متخلفان
سرهنگ تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هم در این جلسه آغاز سال جدید تحصیلی را نقطه عطفی در جابه‌جایی‌های شهری دانست و بر استفاده از سیستم‌های هوشمند كنترل ترافیك تأكید كرد. به گفته وی، تمام دستگاه‌ها باید سعی كنند گرفتاری‌های مردم را از اول مهر كه ترافیك افزایش می‌یابد به حداقل میزان ممكن تقلیل داده و بستر مناسبی را برای جابه جایی شهروندان فراهم كنند.
 
وی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رفتار در بحث رانندگی با آغاز مجموعه اقدامات آموزشی و اعمال دقیق قوانین و اجرای كامل مقررات، افزود: همزمان با این فعالیت‌ها باید نسبت به توسعه سیستم‌های هوشمند كنترل ترافیك اقدام كنیم، چرا كه این سیستم‌ها نه‌خسته و عصبی می‌شوند و نه اینكه اهل رفیق بازی هستند.
 
وی لزوم پرهیز از اقدامات بخشی و فعالیت‌های جزیره‌ای را مورد تأكید قرار داد و خاطرنشان كرد: بازتاب مجموعه اقدامات سخت افزاری و نرم‌افزاری حمل‌ونقل و ترافیك را در رفتار شهروندان باید شاهد و ناظر باشیم و پلیس با رانندگانی كه با قانون شكنی نظم و انضباط را رعایت نكرده و قانون را زیر پا می‌گذارند، با جدیت برخورد خواهد كرد.
 
در ادامه این جلسه ایمانی، رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران از آموزش 8هزار راننده سرویس مدرسه از اول شهریور خبر داد. همچنین مجتبی سعادتی، نماینده كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینكه مهم‌ترین دغدغه شورای شهر موضوعات آموزشی و فرهنگی است، اظهار كرد: در این راستا و با مصوبه شورا، 3درصد از كل اعتبارات تمامی واحدهای تحت‌پوشش شهرداری تهران به انجام اقدامات آموزشی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص پیدا كرده است. ابوالفضل رفیع، مدیركل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران نیز از اجرای طرح شهردار مدرسه در 44مدرسه تهران خبر داد.
 
ممنوعیت عملیات عمرانی و حفاری از 15شهریور
در حاشیه نخستین جلسه استقبال از مهر93 خبر ممنوعیت عملیات عمرانی و حفاری از 15شهریور اعلام شد. با توجه به اینكه از ابتدای سال تحصیلی معابر با افزایش 25 تا 30درصدی ترافیك مواجه هستند، كنترل و نظارت بر ترافیك مهرماه با تمام ظرفیت راهور صورت می‌گیرد و محدودیت تردد خودروهای نیمه سنگین از ساعت 6 تا 10صبح در ‌ماه مهر صورت می‌پذیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.