| کد خبر: 17610 |

کرمان رتبه چهارم ساخت بزرگراه‌ها را دارد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: استان کرمان با دارا بودن یک هزار و 400 کیلومتر بزرگراه رتبه چهارم کشور در این زمینه را دارد.
 
خداداد مقبلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری حرفه با اهمیت است و جایگاه والایی دارد و اگر به درستی انجام شود در ارتقای فرهنگ و آگاهی مردم تاثیرگذار است.
 
وی بیان داشت: استان کرمان با دارا بودن یک‌هزار و 400 کیلومتر بزرگراه رتبه چهارم کشور را دارد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد: بسیاری از مسیرها به علت افزایش ترافیک نیاز به توسعه، ارتقا و یا بهسازی داشته‌اند که این مسیرها را به مسیر اصلی تبدیل می‌کنیم.
 
مقبلی ادامه داد: مطالعات کاملی برای آزادراه مسیر بندرعباس - سیرجان به سمت مرکز کشور و بعد به یزد و اصفهان انجام شده و فراخوان برای مشارکت بخش خصوصی هم اعلام شده است.
 
وی طول شبکه ارتباطی راه‌های استان کرمان را 8 هزار و 700 کیلومتر با ارزش ریالی شش هزار میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: نگهداری و ایمن‌سازی محورهای ارتباطی از عملیات مستمر راهداری است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: بعضی از راه‌های استان کرمان جایگاه کشوری دارند و یا فراملی و ترانزیتی هستند که برای کشور ارزآوری دارند و از جایگاه اقتصادی بالایی برخوردارند.
 
مقبلی تصریح کرد: نگهداری و ایمن‌سازی مسیرهای ارتباطی بر عهده ادارات راه و شهرسازی است و سال گذشته از منابع ملی 30 میلیارد تومان در حوزه راهداری استان کرمان داشتیم که حدود 100 درصد اختصاص داده شد و اعتبار سال جاری به 65 میلیارد تومان رسیده است.
 
وی تصریح کرد: برای نگهداری از راه‌های استان کرمان به 325 میلیارد تومان نیاز داریم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: از ابتدای سال جاری در بحث حاشیه‌نشینی فعالیت‌های خوبی با تاکید استاندار کرمان انجام شد و بیش از 50 هکتار از اراضی تصرف شده را پس گرفتیم و در حال ساماندهی هستیم.
 
مقبلی از رفع تصرف 97 هکتار زمین تصرفی در سیرجان و 34 هکتار اراضی تصرفی در بم خبر داد و افزود: بیش از 300 پرونده در حوزه قضایی داشتیم که با تعامل با دستگاه قضایی بررسی شد و احکام بیشتر پرونده‌ها به‌نفع دولت صادر شده است.
 
وی بیان داشت: جلسات متعددی در حوزه استاندار کرمان و با حضور علیرضا رزم‌حسینی و تاکید وی در ساماندهی حاشیه‌نشینی برگزار شده است.
 
مقبلی با بیان اینکه بیشتر حاشیه‌نشینی‌ها در استان کرمان مرتبط به شهر کرمان است، خاطرنشان کرد: طی سال جاری اقدامات خوبی در روستاهای دارای حاشیه‌نشین الله‌آباد و شیشه‌گر کرمان انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در زمینه تصرفات زمین‌های دولت و تفکیک زمین‌های کشاورزی و فروش غیرقانونی آنها اقداماتی را انجام می‌دهد، گفت: بیشتر حاشیه‌نشینی‌ها در حریم شهرها بوده که هیچ ساخت و سازی نباید در این مناطق باشد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: اقداماتی در زمینه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در منطقه سیدی شهر کرمان وجود دارد که این مسئله را پیگیری کرده‌ایم و احکامی صادر شده است.
 
مقبلی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا املاک استان کرمان را در جی‌آی‌اس ببریم و در کاداستر قرار دهیم تا واگذاری‌ها و داشته‌ها مشخص شود و بانک اطلاعاتی املاک را داشته باشیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد: 70 درصد املاک شهرستان کرمان شناسایی شده و امیدواریم تا پایان سال جاری بانک اطلاعاتی تمام املاک استان کرمان را برای حفظ و سالم سازی املاک دولت داشته باشیم.
 
مقبلی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن مهر استان کرمان مشکلات زیرساختی برای تامین آب و فاضلاب داریم که جلسات متعددی در حوزه عمرانی استانداری داشته‌ایم و دستگاه‌ها به علت کمبود اعتبار نتوانسته‌اند تعهدات خود را انجام دهند.
 
وی ادامه داد: مسکن مهر استان کرمان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این پروژه‌ها باید هرچه سریع‌تر تمام شوند و آب و برق به آنها اختصاص داده شود.
 
مقبلی از ساخت 33 هزار واحد مسکن مهر در استان کرمان خبر داد و گفت: در مسکن مهر شهرستان‌ها مشکلی نداریم و پروژه‌های مسکن مهر بافت و شهربابک تمام شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح مسکن مهر را نداریم و با متقاضیان مسکن به صورت مشارکتی کار می‌کنیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار داشت: در حوزه معماری و شهرسازی هم نقشه جامع تفصیلی شهرهای بالای 20 هزار تمام شده است.
 
مقبلی اضافه کرد: بیمارستان ارزوئیه آماده افتتاح است و امیدواریم بیمارستان کوهبنان هم تا چهار ماه آینده آماده بهره‌برداری شود و این در حالی است که اعتباری برای این پروژه‌ها در سال جاری نداشته‌ایم.
 
وی به کاهش تلفات جاده‌ای در ده ماهه سال گذشته نسبت به سال قبل اشاره کرد و از کاهش 158 نفر کشته خبر داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.