| کد خبر: 165896 |

◄ آزمایش تکنولوژی‌های آینده حمل‌ونقلی در دبی؛ از اتوبوس خودران تا ولوکوپتر +تصاویر

دبی به عنوان شهری پیشرو در استفاده از تکنولوژی‌های روز حمل و نقل است و یکی از پیشرفته ترین شهرهای هوشمند جهان محسوب می‌شود.

تین نیوز

 دبی به عنوان شهری پیشرو در استفاده از تکنولوژی‌های روز حمل‌ونقل است و یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای هوشمند جهان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، در این گزارش برخی از جدیدترین تکنولوژی‌های حمل‌و‌نقلی که اخیرا توسط این شهر مورد آزمایش قرار گرفته شده است نشان داده می‌شود.

DP World Cargospeed

DP World Cargospeed: تکنولوژی به‌کاررفته در این وسیله از نوع مغناطیس اشباع است که برای جابه‌جایی بار و مسافر کاربرد خواهد داشت. این حاصل همکاری هایپرلوپ یک ( hyperloop one) و شرکتی دیگر است. سرعت این وسیله بیش از 600 متر در ساعت خواهد بود و زمان و هزینه حمل‌ونقل را کاهش خواهد داد.

اتوبوس خودران

اتوبوس‌های خودران:  این اتوبوس‌های خودران در حال حاضر فقط در حد یک ایده مطرح‌شده‌اند ولی در آینده ساخت این اتوبوس‌ها در امارات عملیاتی خواهد شد.

170926145219-dubai-flying-taxi-2-exlarge-169

volocopter: ولوکوپتر در سپتامبر سال گذشته میلادی  18 روتور  آزمایش شد. این وسیله خودران دارای سرعت 30 متر در ساعت است و در آینده به عنوان وسیله حمل ونقل عمومی و به عنوان تاکسی هوایی در شهر به کار گرفته خواهد شد.

 

تاکسی هوایی

تاکسی هوایی بدون راننده: این وسیله پروژه‌ای است که در تا 5 سال آینده به‌عنوان تاکسی هوایی در آسمان دبی پرواز خواهد کرد.

Ehang

Ehang: ولوکوپتر تنها پروژه  تاکسی هوایی نیست که در امارات در حال پیگیری است. هنج پروژه دیگری بود که در ابتدای سال 2017 مورد آزمایش قرار گرفت و هر دو تک سرنشین هستند.

Ehang

Ehang 184: این تصویر هنج 184 را در حال آزمایش نشان داده‌شده است.  این وسیله دارای باتری است که توان موردنیاز برای نیم ساعت  پرواز را فراهم می‌کند و کنترل آن از طریق وسیله‌ای رمزگذاری شده بر روی زمین صورت می‌گیرد.

171013121354-dubai-police-hoversurf-card-exlarge-169

Scorpion: تکنولوژی این وسیله متعلق به کشور روسیه است و قابلیت حرکت با سرعت 124 متر در ساعت را داشته و به‌عنوان وسیله‌ای که در ترافیک به پلیس کمک خواهد کرد مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

هایپرلوپ

Hyperloop one: این هایپرلوپ توسط چند شرکت ساخته شده است که دارای تکنولوژی مغناطیس شناور و لوله های خلا است. سرعت پیشروی این وسیله به اندازه 700 متر در ساعت است که معادل دو برابر سریعترین قطار جهان است.

171127133246-hyperloop-one-dubai-station-concept-exlarge-169

ترمینال مسافرگیری هایپرلوپ: این ترمینال در سال 2019 آزمایش خواهد شد و در سال 2021 آغاز به کار خواهد کرد.

مینی باس خودران

مینی‌باس خودران:  این مینی‌باس برای اولین بار در سال 2016 در پاریس ارائه شد و هم اکنون تحت عنوان وسیله نقلیه خودران اسمارت در دبی شناخته می شود که توسط برنامه‌ای که از پیش برای آن تعریف شده است  فعالیت می کند.

170130152433-new-orleans-residents-get-a-chance-to-test-driverless-shuttle-exlarge-169

EZ10: این مینی‌ون خودران به مدت دو ماه در اوایل سال 2017 مورد آزمایش قرار گرفت. طبق آمار نظرسنجی که توسط سازمان حمل و نقل و جاده ای دبی گرفته شد 92 درصد افراد از ایمنی این وسیله رضایت کاملب داشتد و 80 درصد افراد 20 تا 40 سال معتقدند این وسیله در آینده فراگیر خواهد شد.

تسلا

تسلای مدل S  و  X: در سپتامبر سال میلادی گذشته تاکسیرانی دبی از 50 تسلا که ترکیبی از مدل S و X این خودرو استفاده کرد.

منبع: سی‌ان‌ان

منبع: سی ان ان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.