| کد خبر: 162279 |

◄ رشد 9 درصدی اعزام مسافر در فرودگاه‎های ایران

سال گذشته 9 درصد افزایش پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها انجام شد.

تین نیوز

سال گذشته 9 درصد افزایش  پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها انجام شده است.

آمار ارائه‌شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، نشان می‎دهد که فرودگاه‎های کشور در سال 2017 رشد هشت‌درصدی نشست‌وبرخاست را با انجام بیش از 451 هزار  پرواز، رشد11درصدی ارسال و پذیرش بار و پست را با جابه‎جایی حدود 549 میلیون کیلوگرم و رشد9 درصدی اعزام و پذیرش مسافر را با جابه‎جایی بیش از 56 میلیون نفر داشته‎اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، بر همین اساس در این سال، فرودگاه مهرآباد با بیش از 142 هزار فروند، بیشترین نشست‌وبرخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی بیش از 17 میلیون  مسافر، پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است.

فرودگاه مشهد با بیش از 73 هزار فروند نشست‌وبرخاست و اعزام و پذیرش حدود بیش از 10 میلیون مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است.

فرودگاه امام خمینی(ره) نیز با بیش از 58 هزار  فروند نشست‌وبرخاست و پذیرش بیش از 10 میلیون مسافر، در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد و از طرفی با ارسال و پذیرش بیش از 163 میلیون  کیلوگرم بار، رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای سال 2017 بیش از 366 هزار  فروند است که طی آن بیش از 44 میلیون مسافر و بیش از  322 میلیون کیلوگرم بار منتقل‌شده‌اند.

در بخش پروازهای داخلی، فرودگاه مهرآباد در رتبه نخست قرار دارد و پس‌ازآن فرودگاه مشهد با بیش از 62 هزار فروند نشست‌وبرخاست، بیش از17 میلیون اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 120 میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با بیش از 30 هزار فروند نشست‌وبرخاست، اعزام و پذیرش بیش از سه میلیون مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 23 میلیون   کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

سهم پروازهای خارجی سال 2017 در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز در بخش نشست‌وبرخاست حدود 85 هزار فروند هواپیما است که طی آن بیش از12 میلیون مسافر  و حدود 227 میلیون کیلوگرم بار منتقل‌شده‌اند.

در این بخش هم فرودگاه امام خمینی(ره) با نشست‌وبرخاست حدود 57 هزار  فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود 9 میلیون  مسافر و ارسال و پذیرش بیش از163 میلیون کیلوگرم بار، در رتبه نخست قرارگرفته است و پس‌ازآن فرودگاه مشهد با میزبانی بیش از 11 هزار  فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از یک‌میلیون و 600 هزار  مسافر و ارسال بیش از 28 میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست‌وبرخاست بیش از 4000 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود526 هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود 9 میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرارگرفته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.