| کد خبر: 16133 |

تحت پوشش قرارگیری وانت‌بارها زیر نظر سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان گفت: با توجه به اینکه 30 درصد جابه‌جایی‌های باری کشور از طریق وانت بارها انجام می‌شود، نظارت بر فعالیت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
نصرت‌اله حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، خبرنگاری را از جمله شغل‌های سخت و زیان‌آور تلقی و اظهار کرد: در چند سال اخیر طرح‌هایی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگی در حوزه حمل‌ونقل نیز مطرح شد که تا کنون تصویب نشده است و البته خود رانندگان به این طرح معترض هستند.
 
وی افزود: اعتراض رانندگان به دلیل شرایط سخت اقتصادی و احتیاج آنان به این شغل و کسب درآمد است چراکه اگر این طرح تصویب شود یک راننده تنها تا یک سن خاصی مجاز به ادامه فعالیت خواهد بود.
 
حیدری با بیان اینکه امیدواریم قدم‌های محکمی در جهت تسهیل خدمات در حوزه حمل‌ونقل برداشته شود، تصریح کرد: همدان مرکزیت غرب کشور و همچنین اتصال غرب به مرکز کشور را دارد و به نوعی توزیع‌کننده ترافیک شرق به غرب و غرب به مرکز کشور است و یکی از استان‌های مهم در حوزه حمل‌ونقل در کشور محسوب می‌شود.
 
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ادامه داد: 80 درصد شبکه راه‌های اصلی استانی ترانزیتی و ملی هستند و به همین علت هزینه ترمیم و بهسازی آن‌ها باید از بودجه ملی تأمین شود.
 
وی خاطرنشان کرد: سالانه 8 میلیون و 800 هزار تن انواع تولیدات معدنی، سیمان و کشاورزی از طریق 14 هزار و 332 وسیله نقلیه باری جابه‌جا می‌شود که اغلب این جابه‌جایی‌ها به خارج استان صورت می‌گیرد.
 
حیدری با اشاره به فعالیت 3 هزار و 500 وسیله نقلیه مسافربری عمومی در استان، گفت: سالانه حدود 7.5 میلیون مسافر از طریق ناوگان مسافربری عمومی جابه‌جا می‌شوند که با توجه به سهم سه درصدی از تصادفات جاده‌ای و ضریب امنیت این نوع جابه‌جایی، امیدواریم با تدابیر لازم و فرهنگ‌سازی این رقم را در سال‌های آینده افزایش دهیم.
 
وی تعداد رانندگان شاغل در بخش کالا که با دریافت مجوز در حال فعالیت هستند را 19 هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: 4 هزار و 80 نفر نیز در حوزه حمل‌ونقل مسافری در سطح استان فعال هستند که با برنامه‌ریزی‌های مدون درصدد افزایش دانش ترافیکی و اطلاعات حمل و نقلی کلیه رانندگان حوزه مسافری و باری هستیم که در این راستا کلاس‌های آموزشی فشرده در طی دو روز برای آنان در نظر گرفته شده است.
 
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های همدان ابراز کرد: با توجه به نقش بارز مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل در کاهش تصادفات و کیفیت حمل‌ونقل، یکی از اولویت‌های آموزشی ما در سال جاری، آموزش این مدیران در هر دو حوزه باری و مسافری است.
 
حیدری با بیان اینکه 30 درصد از جابه‌جایی‌های بار در کشور توسط وانت‌بارها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تحت پوشش قرارگیری سایر وسایط نقلیه فعال در حوزه بار زیر نظر سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها از دیگر برنامه‌های سازمان است و در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر فعالیت این‌گونه وسایل وجود ندارد و برنامه نظارتی بر آنان توسط پلیس‌راه و سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها تهیه شده است.
 
وی افزود: در طول ایام نوروز و تابستان بیش‌ترین جابه‌جایی در حوزه مسافری به ثبت می‌رسد که سعی ما بر این است که با حداکثر توان و تکریم مسافران این جابه‌جایی‌ها انجام شود و نظارت در پیش و پس از سفر صورت می‌گیرد و برنامه‌های دیگری نیز برای افزایش این نظارت‌ها و در نتیجه جلب رضایت، تکریم و امنیت مسافران خواهیم داشت.
 
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های همدان اظهار کرد: طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل یکی از سیاست‌های سازمان است که از سال 85 تا کنون طرح‌هایی اجرا شده است که متأسفانه به دلیل قیمت بالای وسایل و بالا بودن نرخ تسهیلات نسبت به توان مالکین دستگاه‌های فرسوده و عدم تولید یک کامیون مناسب و استاندارد در کارخانه‌های داخلی استقبال خوبی از این طرح نشد.
 
حیدری ضمن اعلام وجود 400 کامیون فرسوده بالای 40 سال کارکرد در استان، گفت: چندی پیش طرح ورود دستگاه‌هایی با سه سال کارکرد از خارج به ناوگان عمومی مطرح شد که به دلایلی اجرایی نشد و طبق برنامه‌ریزی‌ها در اواخر سال طرحی برای تعویض وسایل نقلیه فرسوده اجرا می‌شود.
 
وی بر تأسیس پایانه‌های غیرمتمرکز در حوزه حمل‌ونقل باری و مسافری برای کاهش مشکلات در این حوزه تأکید کرد.
 
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های همدان تصریح کرد: در اجرای هدفمندی یارانه‌ها در فاز اول و دوم احتیاجی به افزایش نرخ جابه‌جایی در حوزه حمل‌ونقل وجود نداشت اما با توجه به افزایش بسیاری از هزینه‌های جانبی از بیمه شخص ثالث تا افزایش قیمت تایر؛ این افزایش قیمت محسوس شد که به نظر من کاملاً منطقی است.
 
حیدری عنوان کرد: 42 دستگاه تردد شمار آنلاین در جاده‌های استان نصب شده است که این تعداد تا پایان سال به 46 دستگاه خواهد رسید که در طول پنج روز تعطیلات عید فطر آمار ورود 300 هزار وسیله نقلیه به استان به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سل گذشته 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: در کلیه شبکه راه‌های استان یک میلیون و 244 هزار و 182 تردد در شبکه به صورت رفت و برگشت در این ایام صورت گرفته که آمار خوبی برای استان به حساب می‌آید.
 
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های همدان خاطرنشان کرد: افزایش و اماکن ناوگان عمومی در مناطق روستایی و دهستان‌ها یکی از برنامه‌های سازمان است که با شناسایی این مناطق و اعطای تسهیلات بانکی به روستاییان جابه‌جایی و تردد آن‌ها به مرکز شهر با سهولت بیشتری انجام شود.
 
حیدری افزود: برای این منظور خودروهای دو منظوره باری و مسافری خارجی برای این طرح در نظر گرفته شده است که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) افراد واجد شرایط در روستاها شناسایی و طرح اجرایی خواهد شد که در حال حاضر 600 نفر دارای وسیله در روستاها به صورت شخصی فعالیت می‌کنند که به دنبال تأمین سوخت آن‌ها هستیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.