| کد خبر: 160092 |

مدیرکل راه‌آهن تهران گفت:

◄ مردم می‌توانند به‌جای جاده از سیستم ریلی استفاده کنند

مدیرکل و معاونان راه‌آهن تهران از دیشب، سراسر شب را در ایستگاه تهران مستقر شده و مانده‌اند و همچنان در طول مسیر مشغول فعالیت هستند. مردم نگران نباشند چراکه در مسیر ریلی هیچ مشکلی ایجاد نشده است و هماهنگی‌های لازم برای اعزام به‌موقع قطارها را انجام شده است.

تین نیوز

بارش بی‌سابقه برف در تهران، دست‌کم در سال‌های اخیر، اگرچه در حمل‌ونقل مسافران و شهروندان اختلالاتی را ایجاد کرده است، اما از زیبایی‌های طول مسیر نیز نمی‌توان غافل شد. این در حالی است که عده‌ای از مسئولان با همه تلاش شبانه‌روزی‌ای که دارند از غافل‌گیری و عدم انتظار برای بارش مداوم برف سخن می‌گویند.

قطل_
آزاد کردن سوزن از زیر برف؛ هم‌اکنون

به گزارش تین‌نیوز با همه اختلالاتی که در شبکه‌های جاده‌ای و هوایی ایجاد شده، محورهای مواصلاتی ریلی چنین شرایطی را تجربه نکرده‌اند و می‌توان به‌جای انواع حمل‌ونقل از شبکه ریلی استفاده کرد.

رضا شاکری، مدیرکل راه‌آهن تهران در این‌باره به خبرنگار ما گفت: با توجه به بارش شدید برف، هیچ مشکلی در محورهای منتهی به تهران نداشتیم و فقط در محورهای داخلی شهر تهران به دلیل اینکه خود مردم دیر به ایستگاه‌ها می‌رسند و مانور قطارها نیز به دلیل تلاش نیروهای راه‌آهن برای بازکردن مسیر، کمی با تعلل انجام می‌شود، یک تاخیر جزئی وجود دارد. اما کل مسیرهای منتهی به تهران باز است.

مدیرکل راه‌آهن تهران  ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی اهم بارش برف، دیشب صورت گرفته است و حتی اگر هم این بارش ادامه پیدا کند، به دلیل آمادگی ماموران ما هیچ مشکلی برای تردد در طول مسیرهای ریلی ایجاد نمی‌شود.

رضا شاکری افزود: من و معاونان حوزه تهران از دیشب، سراسر شب را در ایستگاه تهران مستقر شده و مانده‌ایم و همچنان در طول مسیر مشغول فعالیت بی‌وقفه هستیم. مردم نگران نباشند چراکه نیروهای ما آمادگی لازم برای مواجه با این وضعیت را داشته و دارند.

photo_2018-01-28_11-34-38
 ایستگاه راه‌آهن تهران؛ هم‌اکنون

شاکری این روند را برخلاف وضعیت فرودگاه‌ها و جاده‌ها دانست و اعلام کرد: در مسیر ریلی هیچ مشکلی ایجاد نشده است و ما هماهنگی‌های لازم برای اعزام به‌موقع قطارها را انجام داده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 2 0

    با سلام و درود حضور همه مسئولین زحمت کش وزارت راه، راه آهن جاا و هواپیمائی کشوری، که در بحران ایجاد شده و بارش برف نسبتا سنگین و طولانی مدت، در تلاش برای جلوگیری از عدم انسداد شریانهای حیاتی کشور( راه ها) باعث تسریع حل مشکل شدند:
    چند نکته اما درین میان ضروریست که نمی توان آنرا نادیده انگاشت و بنده بعنوان شاهد عینی در اتوبان تهران_ کرج با آن برخوردِ عینی داشتم
    نخست اینکه وقتی ساعت 7 عصر با سواری های کرج از میدان آزادی حرکت کردیم، هنوز در تهران، برفی پاگیر نشده بود!
    و از سوی دیگر پیش بینی این وضعیت هوا، روزها بود که از سوی هواشناس اعلان شده بود_ ولی متاسفانه تا رسیدن به پل فردیس ساعتها طول کشید، در بین راه مسدود این اتوبان، نه ماشینهای سوخت رسان اضطراری دیده شد و نه اکیپ های امداد کنار جاده ای!، در نهایت حدود ساعت 3 صبح بود! که گارد ریل در نقطه ای قبل از پل فردس توسط مامورین امداد بردشته شد تا در راه ماندگان بتوانند باز گردند، و تا از جاده مخصوص مجددا به نقطه حرکت بازگشتیم حدود 5 صبح بود!( ده ساعت تاخیر)
    مساله دیگر نقش حمل و نقل ریلی حومه ای در کلانشهر تهران است، که متاسفانه تا امروز، موانع بسیاری برای رسیدن به بهره وری قابل قبول دارد، دلایلی مثل کمبود بودجه های عمرانی دولتی و عدم وجود دغدغه های ریلی در برخی از تصمیم گیرندگان کلان
    مساله موقعیت های بحرانی به یکسو، ولی تصور کنید مسافران بتوانند از 120 کیلومتری تهران، ظرف 15 دقیقه و با قطارهای حومه ای به میدان را ه آهن برسند، تاثیر این سهولت و این سرعت، نه فقط در حمل و نقل، که در مسکن و ارزش حبابی آن در تهران چه تاثری عمیقی خواهد داشت؟
    وقتی شاغلین شهر تهران( اکثر در راه ماندگان اتوبانهای منجر به تهران در برف) مطمئن باشند که ظرف مدت15 دقیقه یا کمتر به تهران می رسند! یا عاقلانه است که در بدترین نقاط و آلوده ترین موقعیت های جغرافیایی این کلانشهر بزرگ، با هزینه های گزاف، مستاجری کنند؟
    و ایا در این صورت، نرخ اجاره، خرید یا فروش مسکن در تهران، باز هم حبابی خواهد بود؟ مسلما، حمل و نقل ریلی سریع، ارزان و بموقع، حجم عظیمی از مسافرتهای جاده ای، خطرات و تلفات آن، را کاهش داده و از سوی دیگر، تهران را بعنوان یک کلان شهر آلوده در همه شئون آن به یک ، به تعادل می رساند.
    و هیچ کارمندی 3/4 دریافتی اندکش را برای سکونت اجباری، درین شهر، هزینه نخواهد کرد! این مساله چه تاثیر بزرگی در سلامت و آرامش اقتصدی ، روحی و خانوادگی شاغلین خواهد داشت؟ و در میزان بازدهی شغلی شان؟
    وقتی مطمئن هستند که مثلا از کرج تا تهران یا از شهرستانهای دیگر اطراف، براحتی و با سرعت به محل کارشان می رسند
    و این تاثیر بزرگ قطارهای حومه ای پرسرعت بر تمام زوایای زندگی شهروندان ست.
    شب گذشته، قطار مشهد_تهران، 23 ساعته به مقصد رسید
    قبل از بحران( بالاخص وقتی بحران قابل پیش بینی ست) می توان، تمهیدات بسیاری اندیشید مسلما تیغه ی سوزنهای الکتریکی در سرما یخ بسته و برف مانع چسبیدن تیغه ها به ریل های جانبی و ثابت شدن سوزن خواهد شد( کمااینکه اگر یک پاره آجر هم لای تیغه سوزن قرار بگیرد سوزن اصطلاحا چشمکی خواهد شد)، برف در این حجم می تواند مانع چسبیدن سوزن و ثابت شدنش بشود
    اما در ساختار سوزنهای آلمانی و ژاپنی، مدار هیتر سوزن تعبیه شده، این هیتر با ایجاد گرما، مشکل را حل می کند
    سیستم سیگنالینگ( چشم ِ حمل و نقل ریلی) اصولا برای جلوگیری از سانحه، تلاقی و چنین مونعی ایجاد گردیده است، چک کردن این مدار ساده( هیتر سوزن) و یا نصب آن، قبل از وقوع بحران، می تواند در بسیاری از مواقع از اختلال در حرکت و سیر، بدلیل یخ زدگی سوزنها، یا چشمکی شدنشان بدلیل وجود برف در لای تیغه ها، جلوگیری کند
    مدار هیتر سوزن، یک پیش بینی درست است، ممکن بود هرگز اینچنین بارشی در استان تهران ایجاد نشود!_ اما شد_ فلذا این نوع تجیهزات پیشگیرنده، ممکن است در طول یکسال، فقط یکبار مورد استفاده قرار گیرند اما، از پیش بینی، تست، و استفاده از آنها ناگزیر اییم.
    با تمام موانع ایجاد شده ی طبیعی، و در مجموع، باز هم حمل و نقل ریلی امن و سریع، بهترین گزینه ی مشتریان این نوع از خدمات است که امید است، با پی گیری های دولت محترم که عنایت ویژه ای بحمل و نقل ریلی داشته است، توسعه و تجهیز قطارهای حومه ای، هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.