| کد خبر: 158404 |

◄ توافق برقراری پرواز مستقیم بلگراد - تهران

توافقاتی در خصوص برقراری پرواز مستقیم بلگراد - تهران شده است که می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر گردشگری دو کشور کمک کند.

تین نیوز

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان از توافقاتی در خصوص برقراری پرواز مستقیم بلگراد - تهران خبر داد که می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر گردشگری دو کشور کمک کند.

 پروانه سلحشوری  که صبح یکشنبه 10 دی ماه با دراگان تئودورویچ سفیر صربستان در تهران دیدار و گفتگو کرد با اعلام این خبر با مثبت ارزیابی کردن سفرش در راس گروه دوستی پارلمانی کشورمان به بلگراد، گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در این سفر گفتگوهای خوبی با مقامات صربستانی داشت و توافقات خوبی میان گروه‌های دوستی دو کشور برای توسعه روابط پارلمانی قیمابین صورت گرفت.

وی افزود: اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان پیگیر اجرایی شدن توافقات فیمابین هستند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت همکاری‌های فرهنگی دو کشور، گفت: تقویت همکاری‌های فرهنگی منجر به تقویت روابط دوستانه فیمابین در جنبه‌های دیگر نیز می‌شود لذا تحکیم این جنبه از روابط ایران و صربستان، باید از اولویت‌های سفارت‌های دو کشور باشد.

وی افزود: برای توسعه گردشگری باید شناخت مردم دو کشور از یکدیگر افزایش یابد.

سلحشوری در پایان با دعوت از گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران برای سفر به تهران، گفت: آمادگی داریم که میزبان گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران در تهران باشیم و گفتگوهای پارلمانی را با مجلس صربستان با هدف تسهیل و تسریع روابط دوستانه فیمابین ادامه دهیم.

دراگان تئودروویچ سفیر صربستان در تهران در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با خانم سلحشوری، گفت: خرسندم در آخرین روز سال جاری میلادی با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان دیدار و گفتگو می کنم.

براساس گزارش خبرگزاری ملت، تئودورویچ با اشاره به لغو روادید میان دو کشور در ماه‌های گذشته، گفت: لغو روادید کمک فراوانی به افزایش شناخت دو ملت از یکدیگر و توسعه گردشگری میان دو کشور می‌کند.

سفیر صربستان در تهران در پایان از آمادگی کشورش برای توسعه همه جانبه روابط خود با ایران خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.