| کد خبر: 158035 |

در گزارش عملکرد 100 روزه گمرک عنوان شده است؛

◄ افزایش 20 هزار میلیارد تومانی درآمد گمرک

گمرک ایران در گزارشی به عملکرد 100 روزه خود پرداخته است و در این گزارش به افزایش درآمدی 20 هزار میلیارد تومانی اشاره شده است

تین نیوز

گمرک ایران در گزارشی به عملکرد 100 روزه خود پرداخته است و در این گزارش به افزایش درآمدی 20 هزار میلیارد تومانی این سازمان اشاره شده است

به گزارش تین‌نیوز، در این گزارش آمده است: در اقدامات 100 روزه گمرک، خاصه در بحث مبارزه با قاچاق می‌توان گفت که طی مدت مزبور با استفاده از سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی چند اتفاق ویژه رخ داده است.

موضوع اول، افزایش نسبی تجهیزات و دستگاه‌‌های کنترلی و به‌کارگیری سگ‌های موادیاب در گمرکات مرزی به‌خصوص گمرکات منطقه شمال غربی کشور منجر به رشد کم‌سابقه کشفیات مواد مخدر، قاچاق کالا و قاچاق انسان شده است و آمارهای موجود حاکی از کشف 50 تن مواد مخدر در خلال ماه‌های گذشته در گمرکات کشور بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است:علی‌رغم کاهش حجم واردات کشور نسبت به سال‌های قبل از راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی ، امسال نیز شاهد افزایش درآمدهای گمرکی تا حدود 20 هزار میلیارد تومان بوده‌ایم که این امر تا حدود بسیار زیادی نتیجه پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی، همکاری نزدیک‌تر و مطلوب‌تر سازمان‌های همجوار و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با آنان و مسدود کردن راه‌های سوءاستفاده و تخلف در گمرک بوده است.

بر اساس این گزارش، شاخص‌های مربوط به عملکرد گمرک در بحث تجارت فرامرزی بهبود یافته و کسب رتبه‌های ممتاز بین‌المللی از سوی این سازمان درخصوص مبارزه و کشف مواد مخدر و قاچاق کالا که البته فرآیندی تدریجی بوده و از اواسط فعالیت دولت یازدهم و دولت دوازدهم شکل گرفته نشان می‌دهد که تصمیم و اقدامات گمرک برای مقابله با قاچاق جدی است. بازتاب این اقدامات در یکصد روز نخست فعالیت دولت دوم آقای روحانی نمود بیشتری داشته است.

در مورد موفقیت‌های گمرک طی یکصد روز اول دولت تدبیر و امید می‌توان موارد پرشمار دیگری را نیز بیان کرد، اما به همین اندازه اکتفا کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.