| کد خبر: 156716 |

◄ هزینه گم کردن سوئیچ چقدر است؟

ساخت سوئیچ جدید برای یک خودرو بر اساس برخی فاکتورها مانند نوع خودرو، هزینه‌ای از حدود 100 هزار تومان تا دو میلیون تومان به همراه خواهد داشت.

تین نیوز

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که هراسان ساعت‌ها دنبال سوئیج ماشینتان این طرف و آن طرف را گشته و مایوس از پیدا کردن آن به فکر راه چاره می‌افتید. راه چاره خرید یک سوئیج جدید است؛ خریدی که گاه هزینه‌ای از حدود 100 هزار تومان تا دو میلیون تومان را بر شما تحمل خواهد کرد. پس مراقب سوئیج خودروتان باشید و مثل چشمتان از آن مراقبت کنید.

چگونگی این خرید را این از زبان رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل کلید بخوانید که  در گفت‌وگو با ایسنا بیان شده است.

اگر خودرو در محدوده‌ای تا حدود یک کیلومتری واحد صنفی باشد و از خودروهای خارجی و ضد سرقت محسوب نشود، برای باز کردن در آن هزینه‌ای معادل ۴۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

البته در نهایت تعیین هزینه‌ها بر اساس نوع ماشین صورت می‌گیرد و در این میان باز کردن سالم یک قفل اهمیت دارد چرا که اگر قرار باشد قفلی شکسته یا تخریب شود، کار واحد صنفی ارزش چندانی ندارد.

ضد سرقت بودن یا نبودن خودرو نیز در تعیین قیمت تاثیرگذار است و موارد دیگری مانند فاصله خودرو تا واحد صنفی، ساعت و روزی که فرد برای ساخت سوئیچ مراجعه می‌ کند نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

نکته دیگر آنکه پیش از ساخت سوئیچ فرد ملزم است کارت خودرو و کارت ملی خود را به واحد مربوطه ارائه کند یا همسایگان مالکیت او بر خودرو را تائید کنند.

در مورد خودروهای ایرانی اگر فاصله آنها از واحد صنفی کمتر از یک کیلومتر باشد، در صورتی که خودرو سیستم ضد سرقت داشته باشد، هزینه‌ای حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان و در صورتی که سیستم آن ضد سرقت نباشد رقمی در حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان دریافت می‌شود که این هزینه در مورد ماشین‌های خارجی از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و برای خودروهایی مانند بنز و بی‌ام‌و تا دو میلیون تومان هم می‌ رسد چرا که کار این خودروها بسیار دشوار بوده و برای ساخت سوئیچ آنها دستگاه‌های خاصی نیاز است که تمام واحدهای صنفی آن را نداشته و تنها چند واحد خاص آن را دارند.

این هزینه‌ها برای ساخت سوئیچ جدید،باز کردن در خودرو، پیاده کردن کد سوئیچ و مواردی از این دست دریافت می‌شود.

توصیه ما به مردم آن است که به هنگام استفاده از این خدمات به سراغ واحدهای صنفی مجاز روند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی فرآیند امکان پیگیری موضوع وجود داشته باشد.

تاکنون برای پیگیری این موضوع مکاتبات متعددی با شهرداری، آگاهی، راهنمایی و رانندگی و اتاق اصناف داشته‌ایم اما معمولا این گونه عنوان می‌شود که بحث پیگیری واحدهای سیار یا دکه‌ها به این ارگان‌ها ارتباط ندارد. این در حالی است که معمولا برای رسیدگی به وضعیت مغازه‌های بدون جواز، اماکن همکاری خود با اتحادیه‌ها دارد اما در مورد کلیدسازی سیار هیچ ارگانی مسئولیت را قبول نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.