| کد خبر: 156570 |

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی خراسان شمالی :

ابنیه بافت فرسوده بسیار کم دوام هستند/امداد رسانی به این مناطق بسیارسخت وشاید غیر ممکن باشد

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : بافت فرسوده در برابر زلزله ایمن نیست .

تین نیوز

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : بافت فرسوده در برابر زلزله ایمن نیست .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی مهندس علی همتی با بیان اینکه ، ابنیه بافت فرسوده در برابر زلزله بسیار کم دوام است افزود:عرض برخی از کوچه ها در بافت فرسوده کمتر از 6 متر می باشد که در صورت وقوع حادثه،  امداد رسانی به این مناطق بسیار سخت وشاید غیر ممکن باشدو با توجه به مرکزیت بافت فرسوده می تواند باعث قطع ارتباط ترافیکی و امدادرسانی به سایر محلات گردد.

وی در رابطه با تلفات احتمالی در بافت های فرسوه گفت: از طرفی نیز  با توجه به سطح زندگی در محلات بافت فرسوده و تعداد خانوار ساکن در یک واحد بیش از یک خانوار می باشد که این میتواند تعداد تلفات احتمالی را بالا ببرد .

مهندس همتی در ادامه با اشاره به  ابنیه  تاریخی در داخل بافت فرسوده  عنوان کرد: از طرفی ابنیه تاریخی در داخل بافت وجود دارد از جمله کاروانسرای ساربان محله ،بیمارستان مفخم و حسینه جاجرمی....احتمال تخریب و فراموشی تاریخ و هویت شهری بجنورد را به دنبال خواهد داشت . همانطور که در زلزله اخیر23/2/96 بنای آینه خانه مفخم خسارت زیادی را متحمل گردید.

وی ، مساحت بافت فرسوده شهرستان بجنورد مرکز استان را 154 هکتار عنوان کرد.

همتی ،  در خصوص اینکه  چه میزان تسهیلات معرفی شده است افزود : تا کنون 695 فقره تسهیلات جهت ساخت در بافت فرسوده اعطا شده است که از این تعداد 300 فقره به متقاضیان بجنوردی اعطا شده است .

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی خراسان شمالی در رابطه با مهترین اقدامات انجام شده در راستای بازسازی بافت های فرسوده گفت: تملک اراضی فرسوده میانی، پرداخت تسهیلات ساخت، اعطای تخفیفات عوارض پروانه ساختمانی، بازگشایی معابر کم عرض ، آسفالت و جدول کشی معابر، احداث پارک ، و بهسازی مسیل در محلات هدف باز آفرینی صورت گرفته است.

مهندس همتی در پایان به برنامه هایی  که برای بازسازی بافت فرسوده دارد اشاره کرد و افزود: با توجه به باز گشایی محور 16 متری حدفاصل شهید پور آدینه و شهید منصور حصاری درصدد باز طراحی محور مذکور در راستای توسعه و بازگرداندن هویت این محله با توجه به مرکزیت آن در شهر هستیم .

 ازطرفی با پرداخت تسهیلات  ساخت مسکن و تخفیفات 50درصدی عوارض پروانه بر آن هستیم تا به صورت خود جوش از طریق مردم و بدون مداخله مستقیم بتوانیم بخش عظیمی از محدوده بافت فرسوده را نوسازی کنیم همانطور که در ضلع جنوبی محور طالقانی شاهد ساخت و سازهای بسیاری هستیم .

از طرفی وام مسکن یکم  با سود 9.5 درصد نیز برای زوجین که اقدام خرید واحد مسکونی در محدوده 154 هکتار بافت فرسوده نمایند با سود 8 درصد لحاظ میگردد.

همچنین با برگزاری منظم و مستمر ستاد استانی باز آفرینی شهری برانیم تا با یکپارچه سازی تصمیمات مدیریت شهری برای مناطق هدف و به کمک کلیه دستگاهها بتوانیم پروژه های محرک توسعه بیشتری به مرحله اجرا برسانیم .

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.