| کد خبر: 153687 |

◄ «اشتادلر» قرارداد خود با ایران را به‌خاطر امریکالغو نمی‌کند

چندی پیش قرارداد همکاری‌ای بین شرکت واگن‌سازی پلورسبز و شرکت سوییسیِ اشتادلر در زمینه انتقال تکنولوژی و دانش فنی، آموزش نیروی انسانی متخصص در ایران، حضور در مناقصات و پروژه‌های ریلی کشور و بومی‌سازی صنعت ریلی در کشور امضا شد که با توجه به نیاز کشور به 25هزار دستگاه واگن مسافری و سنگ‌اندازی‌های اخیر امریکا در مورد ورود هر بنگاه اقتصادی به ایران، موضوع نحوه انعقاد قراردادها و چگونگی پایبندی یک کشور خارجی به آن قراردادها اهمیت می‌یابد.

تین نیوز

چندی پیش قرارداد همکاری‌ای بین شرکت واگن‌سازی پلورسبز و شرکت سوییسیِ اشتادلر در زمینه انتقال تکنولوژی و دانش فنی، آموزش نیروی انسانی متخصص در ایران، حضور در مناقصات و پروژه‌های ریلی کشور و بومی‌سازی صنعت ریلی در کشور امضا شد که با توجه به نیاز کشور به 25هزار دستگاه واگن مسافری و سنگ‌اندازی‌های اخیر امریکا در مورد ورود هر بنگاه اقتصادی به ایران، موضوع نحوه انعقاد قراردادها و چگونگی پایبندی یک کشور خارجی به آن قراردادها اهمیت می‌یابد. در واقع مناسبات سیاسی در سطح بین‌المللی، می‌توانند بر مناسبات اقتصادی کشورها سایه ‌افکنند؛ به نحوی که حتی منجر شود قرارداد همکاری‌ای تقویت و یا لغو شود.

در همین زمینه با یکی از معاونان شرکت اشتادلر درباره قراردادهای اخیر با ایران گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌آید. محمد رحمانی، مسئول فروش‌وبازاریابی شرکت اشتادلر در منطقه خاورمیانه و افریقا است که درباره تجربه اشتادلر در کشورهای دیگر و مشکلاتی که امریکا در روابط آن کشورها با ایران می‌تواند ایجاد کند، به ارائه نظرات خود پرداخته است.

جناب آقای رحمانی، تجربه‌های اشتادلر در سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر چیست؟

اشتادلر کار خود را با تاسیس یک شرکت کوچک در آلمان شروع کرد. روش عملکرد همواره به این ترتیب بوده است که یک تیم کوچک در کارخانجات فعال آموزش می‌بینند و بعد آن تیم، تبدیل به مربی در کارخانه جدیدالتاسیس می‌شود. اگر شما به مجموعه کارخانجاتی که به همین ترتیب در اشتادلر در کشورهای مختلف راه‌اندازی شده‌اند دقت کنید، خواهید دید که از تیمی که برای تاسیس رفته‌اند فقط مدیرعامل باقی مانده است و مابقی به کشور خود بازگشته و تیم کاری، از جمله مدیران میانی و مدیران پایینی و کارکنان، تماما بوی و کارکنان محلی شده‌اند. این هدف اشتادلر در هر کشوری است که در آنجا کارخانه‌ای تاسیس می‌کند.

یک مثال در این زمینه بزنید.

به‌عنوان مثال بنده به‌عنوان یک الجزایری شما را ارجاع می‌دهم به تجربه کاری‌مان در کشور الجزایر، در آنجا از 80 نفر پرسنل، فقط یک نفر سوییسی است به‌عنوان مقیم در این کشور.

اشتادلر در چه کشورهایی نمایندگی فعال دارد؟

ما در مینسک، لهستان، الجزایر، امریکا و بلاروس فعالیت داریم.

درباره موضع‌گیری‌ها و تحریم‌های اخیر امریکا در رابطه با ایران چه واکنشی خواهید داشت؟ ممکن است که این کشور اجازه ندهد قراردادها تا انتها عملیاتی شود؟

توجه بفرمایید که ما یک شرکت سوییسی هستیم و همواره بنای ما بر این است که وقتی‌که وارد یک کشور می‌شویم به قوانین آن کشور احترام بگذاریم و به‌طور طبیعی به قوانین و چارچوب کشور خود یعنی سوییس عمل کنیم. سوییس یک کشور غیرسیاسی است که در منازعات سیاسی عموما ورود نمی‌کند. ما همواره در زمینه قرارداد با کشورهایی که با امریکا مشکل دارند یا امریکا با آنها مشکل دارد بسیار خلاقانه عمل کرده‌ایم و در مورد ایران هم همین اتفاق افتاده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.