| کد خبر: 152726 |

کارشناس حمل و نقل مطرح کرد:

◄ تخصیص عادلانه منابع در بودجه 97 برای کاهش تلفات جاده‌ای

لازم است برای کاهش تلفات جاده‌ای برنامه‌ریزی بلند‌مدتی داشت و این مهم در ابتدا با تخصیص منابع کافی از سوی مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت حمل‌ونقل گفت: لازم است برای کاهش تلفات جاده‌ای برنامه‌ریزی بلند‌مدتی داشت و این مهم در ابتدا با تخصیص منابع کافی از سوی مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز حمید نجف کارشناس حمل‌ونقل در سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه تین‌نیوز در خصوص وضعیت راه‌های کشور و ضرورت اختصاص بودجه مناسب برای نگه‌داری و گسترش راه‌های روستایی صحبت کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با بیان اینکه همچنان در کسری منابع مطالبات برای ساخت راه‌های جدید از سوی نمایندگان مجلس به نمایندگی از مردم حوزه انتخابیه آن‌ها وجود دارد، گفت: بنابراین عادلانه است که نمایندگان مجلس در تخصیص منابع به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دقت نظر را داشته باشند.

نجف ادامه داد: صدمات ناشی از تلفات جاده‌ای اثرات زیادی روی کیان خانواده می‌گذارد و در عین حال ابعاد اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد و خسارت سنگینی به کشور وارد می‌کند؛ بنابراین لازم است برای کاهش تلفات جاده‌ای برنامه‌ریزی بلندمدتی داشت و این مهم در ابتدا با تخصیص منابع کافی امکان‌پذیر است.

به‌گفته نجف اولویت مهم کشور به غیر از ایجاد اشتغال و مسکن کاهش ارقام تلفات جاده‌ای است و تا زمانی که مجلس روی این موضوع حساس نشود و برای حل آن بودجه کافی اختصاص ندهد، برطرف شدن آن غیرعملیاتی است.

این کارشناس حوزه حمل‌ونقل با اعلام اینکه  حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی ضمن اینکه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد نمی‌تواند تنها منبع تکیه باشد گفت: جذب سرمایه‌گذار خیلی آسان نیست و در عین حال جامعه پیمانکاری کشور در حال حاضر یا طلبکار هستند و یا بخش عمده‌ای از منابع خود را از دست داده‌اند؛ بنابراین توصیه این است که چشم‌به‌راه منابع بخش خصوصی نباشیم و با تقسیم‌بندی عادلانه بودجه، بسیج عمومی را برای حل مشکل تلفات جاده‌ای تشکیل دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.