| کد خبر: 152593 |

هاشم‌زایی:

تصویب قانون یکپارچه‌سازی مدیریت شهری پایانی بر تخلفات پیمانکاران

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از گسترش گودبرداری‌های بی‌هدف که شرایط بروز حادثه برای شهروندان تهرانی را فراهم کرده است، از تصویب قانون یکپارچه‌سازی مدیریت شهری به عنوان نقطه پایان تخلفات شهری یاد کرد.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از گسترش گودبرداری‌های بی‌هدف که شرایط بروز حادثه برای شهروندان تهرانی را فراهم کرده است، از تصویب قانون یکپارچه‌سازی مدیریت شهری به عنوان نقطه پایان تخلفات شهری یاد کرد.

عبدالرضا هاشم زایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از گسترش گودبرداری‌های بی‌هدف در تهران که به بهانه عدم وجود منابع مالی کافی، بعد از دریافت مجوز ایجاد شده و رها می‌شوند گفت: بی‌تردید باید در طی مدت زمان لازم، برای دریافت مجوز ساختمان یا برج‌سازی‌ها تجدیدنظر شود؛ به این صورت که افراد بعد از دریافت پروانه، به سرعت اقدام به ساخت و ساز کنند، نه اینکه گاه ده سال این گودها را بی‌هدف رها کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون برخی افرادی که اقدام به دریافت مجوز احداث بنا کرده‌اند، به دلیل اینکه مدت زمانی برای آنها به عنوان مهلت ساخت و ساز بنا تعیین نشده است، تنها برای عدم ابطال مجوزشان، به سرعت اقدام به گودبرداری می‌کنند.

هاشم‌زایی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شهرداری باید مدت زمانی که، یک فرد می‌تواند برای تکمیل ساختمان اقدام کرده را نیز مشخص کند، نه اینکه در پی عدم تحقق این مهم، گودبرداری‌های بی‌هدفی را رقم بزند، که این گودها را در زمان بارندگی به محلی برای ایجاد سیل تبدیل کرده و در سایر زمان‌ها نیز شرایط سقوط و ایجاد آسیب‌دیدگی جانی و مالی برای شهروندان را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه خلاء وجود مدیریت واحد شهری عامل اصلی توقف ساخت و سازها بعد از گودبرداری است، افزود: شهرداری باید برای روند ساختمان‌سازی‌ها سیاستگذاری دقیقی داشته و بر روند فعالیت پیمانکاران نظارت داشته باشد، هرچند تصویب قانون یکپارچه‌سازی مدیریت شهری همچون سایر کشورها، تنها راهکار پایان بروز تخلفات در این حوزه است، چراکه در پی اجرای این قانون، برای حوزه شهری تمام کلان شهرهای کشور، تنها یک رئیس انتخاب خواهد شد.

هاشم‌زایی در تشریح روند بررسی لایحه یکپارچه‌سازی مدیریت شهری با بیان اینکه این لایحه همچنان در دولت بوده و هنوز به مجلس نرسیده است، تصریح کرد: تصویب این لایحه می‌تواند در کلان شهرهایی همچون تهران که در آن برای ساخت و سازهای بی‌رویه مجوز صادر شده، تنها یک رئیس مشخص کند، تا بر روند ساختمان‌سازی در کل کلان شهرهای کشور نظارت کند، ضمن اینکه در پی اجرای این قانون، می‌توان همچون کشورهای توسعه‌یافته، حتی اقدامات پلیس در داخل شهر را نیز، زیر نظر این مدیر واحد حوزه شهری قرار داد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تاکید کرد: هم‌اکنون در شهر تهران، هیچ نهاد یا سازمانی برای وجود چنین معضلاتی به درستی پاسخگو نیست، بنابراین باید با تصویب قانون یکپارچه‌سازی مدیریت شهری، شرایطی فراهم شود که، بتوانیم مشکلات شهری را به سرعت برطرف سازیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.