صبح امروز صورت گرفت
افتتاح سراسری سامانههای تایید تخلفات جادهای و مانیتورینگ مرکزی پلیس راه
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جانشین فرمانده ناجا سامانه های تایید تخلفات جاده ای و مانیتورینگ مرکزی پلیس راه کشور به صورت سراسری از طریق ویدئو کنفرانس در مرکز مانیتورینگ مبین افتتاح شد.
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جانشین فرمانده ناجا سامانه های تایید تخلفات جاده ای و مانیتورینگ مرکزی پلیس راه کشور به صورت سراسری از طریق ویدئو کنفرانس در مرکز مانیتورینگ مبین افتتاح شد.
به گزارش گروه اقتصادی اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، فاز اول پروژه ثبت تخلفات عبور و مرور جادهای بهمن ماه 94 توسط وزیر راه وشهرسازی و فرمانده پلیس راهبر ناجا به بهرهبرداری رسید و هماکنون عملیات اجرایی سال سوم پروژه علاوه بر 1200 سامانه قبلی در سایر محورهای شبکه کشور آغاز شد.
در راستای پایداری و نگهداری سامانهها تمامی قرارگاه به صورت یکپارچه و 24 ساعته از مرکز مانیتورینگ تهران مورد پایش پاسخگویی و رفع مشکلات قرار میگیرد.
با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نیاز کشور به حل مشکلات و معضلات عبور و مروز جادهای، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه ناجا از سالهای گذشته اقدام به نصب سامانههای ثبت تخلفات جادهای کردهند.
استفاده از همه توان و ظرفیت بومی مجموعههای دانشبنیان این حوزه در کشور در راستای حمایت از تولید داخل به میزان صددرصد و صرفهجویی ارزی 80 میلیون دلاری در کل اجرای پروژه، از ویژگیهای انحصاری این سامانه است.
اصلاح رفتار رانندگان و کاهش خسارت جانی و مالی، کاهش تخلفات و صرفهجویی در استفاده از نیروهای پلیس از اثرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این پروژه است.
ایجاد زیرساختی برای سایر حوزههای سیستمهای حمل و نقل هوشمند ITS، نوآوری در مدل مدیریت پروژه بومی و دانش کنترل پروژه برای ITS جادهای و شهری از دستاوردهای اجرایی پروژه است.
در این راستا سامانه تأیید تخلفات در فاز آزمایشی در قرارگاه های استان البرز و قزوین اجرا شد و پس از عملیاتی شدن و اجرای موفقیتآمیز، به کل قرارگاه های پلیس راه کشور توسعه یافت.
از مزیتهای اصلی این سامانههای هوشمند میتوان به نظارت بر حوزه سرزمین و قرارگاه پلیس راه در استان، تمرکززدایی از بررسی و تأیید تخلفات در 35 مرکز مانتیتورینگ قرارگاه استانی پلیس راه کشور، ایجاد زیرساخت برای کنترل تخلفات حادثهساز و سرعت متوسط و لحظهای در جادهها و تسریع در تأیید تخلفات و ثبت برخط در بانک اطلاعاتی تخلفات خودرویی، از مزایای اجرای این سیستم هوشمند است.
این پروژه که با کارفرمایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و پیمانکاری شرکت مجری سامانههای هوشمند ثبت تخلفات رانندگی (شرکت ارتباطات رهکام) از مردادماه سال 94 آغاز شد و تا سه سال ادامه دارد.
افزایش 35 برابری نظارت بر عملکرد سامانههای هوشمند و تسریع در رفع آسیبها و خسارات احتمالی، ایجاد انگیزه بیشتر برای خدمترسانی به مردم و بهرهبرداری از سامانههای هوشمند ثبت تخلفات استانی و کاهش سفرهای درون و برونشهری به منظور رسیدگی به اعتراضات و افزایش رضایتمندی از دیگر مزایای اجرای سامانههای هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در جادهها است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.