| کد خبر: 150145 |

◄ روند تدریجی جایگزینی بارنامه‌های جدید جاده‌ای ادامه دارد

مطابق ماده ۲ قانون الزام مؤسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل به استفاده از بارنامه و صورت‌وضعیت، همه رانندگان ملزم‌اند در حمل‌ونقل کالا و مسافر در سطح کشور بارنامه و یا صورت‌وضعیت مربوطه را از شرکت‌های مجاز دریافت کنند

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص روند صدور و توزیع بارنامه‌های با فرمت جدید گفت: هم‌زمان با اتمام سریال قبلی بارنامه‌های جاده‌ای بارنامه‌هایی با طراحی جدید از سوی شرکت‌ها توزیع و مورداستفاده قرار می‌گیرد.

غلامحسین دغاغله در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌‌‌نیوز ادامه داد: بارنامه‌های قبلی نواقصی داشت که به‌دلیل ابهامات گوناگون، همیشه محل مناقشه بین راننده، صاحب کالا و شرکت حمل‌ونقل بود و به همین دلیل این اصلاحیه انجام گرفت.

دغاغله با اشاره به‌ضرورت اصلاح بارنامه حمل‌ونقل کالا افزود: در بارنامه جدید محل بارگیری و تخلیه کالا به‌صورت دقیق‌تری برای رانندگان مشخص‌شده تا بدون اتلاف وقت، رانندگان بتوانند کالای خود را در محل مورد نظر تخلیه کنند.

مطابق ماده ۲ قانون الزام مؤسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل به استفاده از بارنامه و صورت‌وضعیت، همه رانندگان ملزم‌اند در حمل‌ونقل کالا و مسافر در سطح کشور بارنامه و یا صورت‌وضعیت مربوطه را از شرکت‌های مجاز دریافت کنند.

به گفته‌ دغاغله بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران مبنای محاسبه و تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری گازوییل‌سوز بر اساس اطلاعات اسناد جابجایی کالا و مسافر است، لذا شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان می‌بایست نهایت دقت را در تکمیل دقیق و صحیح اطلاعات مندرج در اسناد حمل در هنگام صدور به عمل‌ آورند.

وی پیش‌تر به تین‌‌نیوز گفته بود: طی این پروژه سعی کردیم فضای این کسب‌وکار را بهبود ببخشیم، سعی کردیم رانندگان مجبوربه چندین بار ارائه اطلاعات نباشند و با یکپارچه کردن سیستم شرایط را برای همه بازیگران این بخش تسهیل کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.