| کد خبر: 148895 |

افزایش 20 درصدی جابجایی مسافر از طریق راه آهن جنوب شرق کشور

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور(مستقر در زاهدان) گفت: 90 هزار و 135 مسافر در 6 ماهه ابتدای امسال از طریق این راه آهن جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 20 درصدی داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور(مستقر در زاهدان) گفت: 90 هزار و 135 مسافر در 6 ماهه ابتدای امسال از طریق این راه آهن جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 20 درصدی داشته است.

مجید ارجونی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 75 هزار و 221 مسافر در 6 ماهه نخست پارسال از طریق راه آهن جنوب شرق کشور جابه جا شدند که امسال 20 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته ایرانیان معرفی شده؛ اداره کل راه آهن جنوب شرق با برنامه ریزی های انجام شده توانست مسافر بیشتری را از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی این اداره کل جا به جا کند.

وی تصریح کرد: تردد همه روزه قطار مسافری زاهدان – تهران، افزایش رضایت مندی مسافران به منظور اضافه کردن سالن های چهار تخته و ارتقا کیفیت خدمات از جمله عوامل موثر در افزایش تعداد مسافر در این خط ریلی است.

وی افزود: با پیگیری انجام شده قطار مسافری زاهدان - اصفهان با پنج واگن چهار تخته درجه یک با ظرفیت 220 نفر در هفته دولت امسال راه اندازی شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: در قطار جوپار پنج واگن 6 تخته 60 نفره با ظرفیت کلی 300 نفر و با توجه به تقاضای بالای مسافران یک واگن خودرو بر یک طبقه با ظرفیت پنج خودرو به صورت یک روز در میان پیش بینی شده است.

ارجونی اظهار داشت: در قطار رجا هفت واگن چهار تخته 36 نفره (با ظرفیت کل 252 نفر )، یک واگن 6 تخته 60 نفره (با ظرفیت کل 312 نفر)، یک واگن خودروبر 2 طبقه با ظرفیت 10 خودرو، یک واگن رستوران و یک واگن توشه برای نخستین بار به صورت یک روز در میان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ضریب اشغال قطار زاهدان به تهران در صورت افزایش تقاضا برنامه ریزی برای افزایش تعداد سالن های مسافری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.