| کد خبر: 146648 |

رئیس هیئت‌مدیره انجمن ملی پرواز خبر داد؛

◄ تلاش برای راه‌اندازی اولین هلی‌پورت آموزشی

ما به دنبال محلی آرام در فرودگاهی با کمترین ترافیک هوایی هستیم تا اولین هلی‌پورت آموزشی کشور را دایر کنیم.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره انجمن ملی پرواز از تلاش برای تاسیس اولین هلی پورت آموزشی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از هفته‌نامه صنعت حمل‌ونقل، مهدی ایرانمنش، گسترش صنعت هلیکوپتری را منوط به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و گسترش همه‌جانبه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد دانست و عنوان کرد: صنعت هلیکوپتری ایران نیازمند توجه و عنایت ویژه در بخش ناوگان و خدمه پروازی و فنی است.

او در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر، تحولات فزاینده در زمینه فناوری نیازهای آموزشی جدیدی را برای مشاغل مختلف به وجود آورده، به همین دلیل تحصیلات رسمی و دانشگاهی به تنهایی پاسخ‌گو نبوده و نیاز به انواع دیگر آموزش‌ها و مهارت‌ها را به وجود آورده است.

ایرانمنش با اشاره به اینکه از جمله این مهارت‌ها آموزش خلبانی در ناوگان بالگردی کشور است که سال‌ها دچار وقفه شده است، خاطرنشان کرد: ناوگان هلیکوپتری نظامی و غیرنظامی ایران با بیش از چهل سال سابقه در خاورمیانه، پیش از تحریم‌ها از نظر تعداد و تنوع هلیکوپتر یکی از برترین کشورها بود اما فشار تحریم‌ها در سال‌های گذشته محدودیت‌های بسیاری را برای این بخش به وجود آورده است.

عضو هیئت‌مدیره و قائم‌مقام مدرسه بالگردی پارس با بیان اینکه صنعت هلیکوپتری ایران در سال‌های پس از انقلاب جزء نخستین صنایعی بود که در فهرست تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفت، ابراز کرد: وجود زیرساخت‌های قدرتمند از جمله شرکت پنها (پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتری ایران) و  شرکت خدمات هلیکوپتری ایران (ساخه) در تأمین نیازهای ‌بالگردی داخلی کشور محدودیتی ایجاد نشد، تا جایی که بر خلاف تمام مشکلات، ایران هنوز در منطقه حرف‌هایی در بخش بالگردی برای گفتن دارد.

اما با گذشت زمان و فرسودگی ناوگان و همچینین بازنشستگی متخصصان صنعت هلیکوپتری، موجب وجود خلاء در بخش نیروی متخصص بالگردی کشور شده‌ایم. رئیس هیئت‌مدیره و سرمایه‌گذار فرودگاه تفریحی و آموزشی کرمان اظهار داشت: به نظر می‌رسد وقت آن رسیده باشد که با تأسیس و گسترش آموزش‌های تخصصی هلیکوپتری در بخش غیرنظامی موجبات رشد و تولید متخصص در بخش نیروی انسانی و ناوگان را شاهد باشیم و در یک حرکت ملی با استفاده از توان و تخصص پیش‌کسوتان انتقال تجربه به نسل جدید نیز صورت پذیرد.

به همین منظور، با حمایت سازمان هواپیمایی کشوری و صدور مجوزهای ابتدایی، شرکت بال‌های گردان پارس با راه‌اندازی مدرسه بالگردی غیرنظامی ایران علاوه بر به ‌کارگیری خلبانان بیکار دارای مدرک در بخش بال ثابت، با به‌کارگیری آنها در بخش بالگردی پس از آموزش‌های لازم موجبات خودکفایی در تأمین خلبانان هلیکوپتر را زمینه‌ساز شود.

او ضمن اشاره به این مهم که شرکت بال‌های گردان پارس صرفا در زمینه آموزش و تربیت خلبان و متخصص بالگردی در بخش غیرنظامی فعالیت خواهد کرد، اظهار داشت: در انتخاب نوع بالگرد و عملکرد سازمانی شرکت وسواس زیادی به کار رفته و قطعا مسیر انتخاب ناوگان نیز متمرکز بر وسایل پرنده مبتنی بر خدمات آموزشی است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن ملی پرواز در این‌باره توضیح داد: در انتخاب ناوگان، معیارهای فنی، عملیاتی، اقتصادی و سیاسی از جمله تحریم‌ها و تأمین قطعات نیز لحاظ شده و به گونه‌ایی پیش خواهیم رفت تا بازار خوبی نیز برای تولیدکنندگان بالگرد ملی ایجاد کنیم و با استفاده از متخصصان ایرانی خودکفایی در تعمیرات بالگردهای آموزشی غیر نظامی را شاهد باشیم.

ایرانمنش افزود: با نگاه ویژه و بلند مدیران سازمان هواپیمایی کشوری، مجوزهای لازم برای شرکت بال‌های گردان پارس مبنی برای راه‌اندازی مدرسه بالگردی غیرنظامی سبک در کشور صادر کردیم و درصدد هستیم با استفاده از بهترین و مدرن‌ترین روش‌ها، آموزش در بخش هلیکوپتری کشور را متحول کنیم.

قائم‌مقام شرکت بال‌های گردان پارس با اشاره به انتخاب محل فعالیت آموزشگاه بالگردی، اعلام کرد: ما به دنبال محلی آرام در فرودگاهی با کمترین ترافیک هوایی هستیم تا اولین هلی‌پورت آموزشی کشور را نیز دایر کنیم و ترجیح فعالیت ما در مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور است و رایزنی‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته که متأسفانه به دلیل نگاه تک‌بعدی و اقتصاد صرف از سوی مناطق آزاد، هنوز در این زمینه توافقات جدی صورت نگرفته است، بنابراین امیدواریم با نگاه مثبت و توسعه‌گرای مسئولان محل مناسب برای این حرکت مهم انتخاب شود.

مهدی ایرانمنش اعلام کرد: مدیران شرکت بال‌های گردان پارس دست یاری به سوی متخصصان و پیش‌کسوتان صنعت دراز کرده و امیدوارند با همت عالی و بلند فعالان صنعت هلیکوپتری شاهد اتفاقات مناسب در شأن و جایگاه ایران اسلامی باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.