| کد خبر: 14423 |

۴٠٠ هزار خودرو فرسوده تا پایان امسال از رده خارج می شود

تین نیوز |  برآورد می شود با اجرای طرح واردات به ازای اسقاط خودرو، تا پایان امسال ٤ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شود.
 
 سرپرست معاونت نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، روز یکشنبه (٢٢ تیرماه) در نشست خبری، اعلام کرد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران مبنی براین که تمام وارد کنندگان خودرو برای دریافت مجوز نخستین شماره گذاری، موظفند متناسب با میزان مصرف سوخت خودروی وارداتی، خودروی فرسورده از رده خارج کنند، این ستاد نیز مهلت یک ماهه ای (٢٦ خرداد تا ٢٦ تیر) را تعیین و در چند نوبت اعلام کرده است.
 
محمدحیدری پاشاکی افزود: تاکنون مشخصات ٣٨ خودروی فرسوده از طریق شرکتهای وارد کننده در سامانه نرم افزاری معاونت نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت ثبت شده و معاونت نوسازی ستاد نیز اطلاعات خودروی وارداتی را که برپایه اسقاط خودرو فرسوده، مجوز دریافت کرده اند به پلیس راهنمایی و رانندگی ارسال کرده است.
 
وی با بیان این که تعداد گواهی اسقاط متناسب با میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی است، اظهار کرد: خودروهایی که مصرف سوخت آنها کمتر از ٦ لیتر است، یک گواهی اسقاط خودرو، خودروهایی که مصرف سوخت آنها بین ٦ تا ١ لیتر است، چهار گواهی اسقاط خودرو و خودروهایی که مصرف سوخت آنها بیش از ١ لیتر است، ٦ گواهی اسقاط خودرو به آنها تعلق می گیرد.
 
حیدری تصریح کرد: انتظار می رود با فعال شدن وارد کنندگان در این عرصه، سرعت خروج خودروهای فرسوده افزایش یابد، بگونه ای که تا پایان امسال به ازای واردات یکصد هزار دستگاه خودروی نو، ٤ هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شود.
 
سرپرست معاونت نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: کاهش آلودگی هوا و افزایش سرعت خارج کردن خودروهای فرسورده از مزیتهای طرح واردات به ازای اسقاط خودرو است.
 
وی تاکید کرد: مهلت تعیین شده (٢٦ تیرماه) قابل تمدید نخواهد بود.
 
سرپرست معاونت نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور درباره واردات خودرو قبل از ٢٦ تیرماه نیز گفت:خودروهایی که تا قبل از تاریخ یاد شده وارد کشور شود، مانند سنوات گذشته در ازای پرداخت مبلغ اسقاط، شاسی خودروی وارداتی تایید می شود؛ اما خودروهایی که بعد از ٢٦ تیرماه وارد کشور شوند، حتما برای دریافت اولین مجوز شماره گذاری، وارد کننده آن باید خودرو اسقاط کند.
 
تشکیل کنسرسیوم واردات به ازای اسقاط خورو
 به گفته وی بمنظور نظارت و کنترل این طرح، کنسرسیومی نیر متشکل از مراکز اسقاط و واردکنندگان راه اندازی شده است.
 
حیدری همچنین از راه اندازی مراکز اسقاط خودرو بوسیله متقاضیان آن از جمله وارد کنندگان در آینده نزدیک خبر داد.
 
وی گفت: ٩٤ هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور وجود دارد که ٤٦ هزار دستگاه آن سواری با سن بالای ٢ سال و ٤٩ هزار دستگاه دیگر آن نیز وانت با سن بالای ١٥ سال است.
 
آغاز ثبت نام برای خروج تاکسی های فرسوده
 سرپرست معاونت نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور همچنین از آغاز ثبت نام برای خروج تاکسی های فرسوده از ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: دارندگان تاکسی های فرسوده از امروز (یکشنبه ٢٢ تیرماه) می توانند با مراجعه به تاکسیرانی های تابعه برای خروج تاکسی فرسوده خود اقدام کنند.
 
وی تصریح کرد: برای این منظور ٦ هزار فقره تسهیلات ٢ میلیون ریالی با بهره ١٥ درصد و بازپرداخت ٦ ماهه پیش بینی شده است.
 
حیدری با بیان این که ٨ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد، تصریح کرد: افرادی که زودتر برای ثبت نام اقدام کنند در اولویت واگذاری قرار خواهند گرفت.
 
به گفته سرپرست معاونت نوسازی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، در این طرح پرداخت پنج میلیون تومان گواهی اسقاط و ٣ هزار تومان بابت ارزش لاشه خودرو از طریق مراکز اسقاط نیز پیش بینی شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.