بررسی و اثرسنجی تمرکززدایی از کلان شهر تهران در بهبود شاخص های ترافیکی ٬ حمل و نقلی و زیست محیطی
تین نیوز |
چکیده:
" امروزه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان ٬ الگوهای توسعه پایدار بر مبنای توزیع متناسب مراکز کار و فعالیت و کاربری های گوناگون ٬ بین شهرهای مختلف استوار است . از مهمترین اثرات اجرایی این سیاست گذاری ٬ جلوگیری از تک قطبی شدن کشورها ٬ مهاجرت بی رویه به کانون های خاص ٬ رونق اقتصادی در نقاط مختلف و جلوگیری از بحران های ترافیکی و زیست محیطی و بسیاری از موارد دیگر است . همچنین اجرای سیاست تمرکززدایی به عنوان یکی از محورهای اصلی مدیریت تقاضای حمل و نقل همواره مورد توجه سیاست گذاران و مسئولین مربوطه بوده است . با توجه به اهمیت موضوع ٬ در این مطالعه اثرات
تمرکززدایی و انتقال حداکثر 15درصد از جمعیت کارمن دان و خانواده های مربوطه از شهر تهران ٬ در بهبود شاخص های حمل و نقلی ٬ ترافیکی و زیست محیطی ٬ با استفاده از فرآیند چه ار مرحله ای برآورد تقاضای حمل و نقل و در قالب شبیه سازی ریاضی رایانه ای حاصل از فرآیند تخصیص ترافیک در محیط نرم افزار حمل و نقلی صورت پذیرفته است . همچنین گزینه فوق با گزینه های عدم انجام کار و گزینه توسعه تسهیلات و زیرساخت های حمل و نقل ٬ شامل شبکه معابر و حمل و نقل همگانی مورد مقایسه قرار گرفته است . بطور مشخص با توجه به نتایج حاصله و درنظرگیری ویژگی های خاص جغرافیایی و زیست محیطی شهر تهران از نظر
میانگین سالانه سرعت باد و نزولات جوی ٬ لزوم توجه جدی به موضوع تمرکززدایی و انتقال بخشی از مشاغل به سایر نقاط کشور در یک افق زمانی میان و بلندمدت اجتناب ناپذیر است "
منابع:
هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران 1385
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.