| کد خبر: 138588 |

حمل‌ونقل ریلی خمین را از بن‌بست خارج می‌کند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمل‌ونقل ریلی خمین را از بن‌بست خارج کرده و مسیر توسعه زادگاه امام راحل(ره) را هموار خواهد کرد.

تین نیوز

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمل‌ونقل ریلی خمین را از بن‌بست خارج کرده و مسیر توسعه زادگاه امام راحل(ره) را هموار خواهد کرد.

محمدابراهیم رضایی با تاکید بر اینکه احداث راه آهن اراک - خمین اصفهان از جمله طرح‌های زیربنایی و توسعه محور در این شهرستان به شمارمی‌رود، افزود: اجرای این طرح ملی در شهرستان خمین ثمرات اثربخش بسیاری را بر جای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سه فاز اول و دوم و سوم اجرایی خواهد شد، افزود: برای تسریع در بهره‌مندی شهرستان خمین از خطوط ریلی وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را صادر کرده است و هم‌اکنون تشریفات اداری مناقصه انجام و با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن رسما آغاز خواهد شد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت با تاکید بر اینکه این خط ریلی، استان‌های شمالی، مرکزی و جنوبی و نیز دو استان صنعتی مرکزی و اصفهان را به یکدیگر متصل می‌کند، افزود: راه آهن هم ارزان‌ترین شبکه نقل و انتقال است و هم سرعت جابجایی کالا و مسافر را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی از وضعیت تردد به این منطقه از کشور رضایت نداشتند و آن را سخت و دشوار مطرح می‌کردند و به عبارتی نبود خطوط ریلی در این شهرستان، خمین را به یک منطقه بن‌بست تبدیل کرده بود.

رضایی تاکید کرد: با برخورداری شهرستان خمین از خطوط ریلی در آینده نزدیک اشتیاق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این منطقه دو چندان شده و با تامین زیرساخت‌های لازم از جمله صنعت ریلی و حمل‌ونقل، بستر توسعه فراهم خواهد شد.

وی برخورداری خمین از خطوط ریلی را عاملی برای تسریع در نقل و انتقال مواد اولیه و محصول تولیدی با نازل‌ترین قیمت دانست و افزود: طول این مسیر 165 کیلومتر است و پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی آن در فاز نخست از دو ماه آینده آغاز شود و با مذاکراتی که با شرکت سرمایه‌گذار بعمل آمده است حداکثر ظرف مدت سه سال آینده کل پروژه به بهره‌برداری برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.